به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

آیا می توان بر یک محیط خلا نیرو وارد کرد؟

0 رای

آیا می توان بر خلا نیروی کنش وارد کرد؟
آیا خلا نیروی واکنش بر نیروی ما وارد می کند؟
مثال من از نحوه کار موتور سفینه، یک بطری پر از گاز است که در حال از دست دادن گاز از دهانه آن می باشد؛ در حالت جوی، نیروی خارج شدن گاز از دهانه بطری به هوا وارد می شود و نیروی واکنش هوا به گاز و در نهایت به بطری باعث حرکت آن می شود، اما در مورد خلا که گاز خارج شونده علی رغم F=m*a نمی تواند بر خلا نیرو وارد کند چه !؟

پرسیده شد 6 Aug 2017 در کیهان شناسی توسط mohammadmans (80 امتیاز)

1 پاسخ

0 رای

اولا از نگاه فیزیک کوانتومی باید گفت که خلاء در واقع خالی نیست بلکه برعکس مملو از انرژی است علت صفر نبودن انرژی خلاء به رابطه عدم قطعیت هایزنبرگ باز می گردد پس هم میتوان به آن نیرو وارد کرد و هم انتظار نیروی عکس العمل را داشت ثانیا دوست عزیز من صفینه های فضایی باسرعت های بسیار بالا (حدود 45000 کیلومتر در ساعت) در حال حرکتند. در این موارد مکانیک نیوتونی ساکت و مکانیک کوانتومی صحبت میکند زیرا همانگونه که در فرمول آوردید اصلا تعریف جرم(m) در خلا متفاوت است و نسبیتی تعریف میشوند.

پاسخ داده شد 7 Aug 2017 توسط آران (6,020 امتیاز)
بازنگری شد 7 Aug 2017 توسط آران

پرسشهای مرتبط

+11 رای
5 پاسخ 1,339 بازدید
...