به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

کاهش خاصیت قلیایی مواد غذایی

0 رای

سلام.خاصیت قلیایی موادغذایی را چگونه میتوان کاهش داد؟

پرسیده شد 22 Aug 2017 در تکنولوژی توسط zakiehmalakooti (1,870 امتیاز)

1 پاسخ

0 رای

مصرف غذاهای با میزان پروتیین بالا نظیر انواع گوشت، ماهی، ماکیان، تخم مرغ، پنیر، نان و غلات عامل اسیدیته بدن و کاهش PH درنتیجه کاهش خواص قلیایی غذا میشوند.

پاسخ داده شد 24 Aug 2017 توسط آران (6,020 امتیاز)

منظورم این بود که آیا راهی هست که بتوان به کمک آن PH مواد غذایی قلیایی را خارج از معده و در محیط کاهش داد؟یعنی به گونه ای بتوان با رقیق کردن باعث کاهشPH شد.در موادی مثل سیر آیا رقیق کردن باعث کاهش PH میشود؟

البته که راهی است در آزمایشگا ها ی مواد غذایی آزمایشهایی مشابه این انجام میشود . بله با رقیق کردن هم میشود PH را تغییر داد بشرطیکه بدانیم چه موادی را و چگونه با یکدیگر ترکیب کنیم و ماده ای را که بعنوان رقیق کننده استفاد میکنیم چه باشد.

خب مشکل همین جاست که چه موادی ،چگونه ترکیب شوند و رقیق کننده باید چه چیزی باشد؟

...