به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

نظریه سلولى چگونه به وجود آمد؟

+7 رای

مى خواستم بفهمم که نظریه سلولى چگونه به وجود آمد.
با تشکر جوابش رو تا فردا مى خواهم.

پرسیده شد 17 Oct 2013 در زیست شیمی(بیو شیمی) توسط ناشناس
بازنگری شد 30 Dec 2013 توسط سعید

1 پاسخ

0 رای

مفاهیم کلی و اساسی زیست شناسی نظریه ی "سلولی"است که بر بنای ان:همه ی موجودات زنده(جانوران-گیاهان-تک سلولی ها)از سلول و فراورده های فعالیت سلول ها تشکیل شده اند.این نظریه با پژوهش های متعدد که در ابتدای قرن نوزدهم توسط پژوهشگرانی چون: میربل-اوکن-لامارک-دوترشه-تروپن انجام شد،شکل گرفت و در نهایت منجر به مطالعات شیلایدن گیاهشناس و شوان جانورشناس گردید که نظریه سلولی را به صورت مشخصی ارائه کردند.نظریه سلولی تاثیر زیادی بر همه ی زمینه های تحقیقاتی زیستی داشته است،به طوری که بلافاصله پس از طرح ان،مشخص شده که هر سلول از تقسیم سلولی قبل از خود به وجود می اید.با پیشرفت علم بیوشیمی نشان داده شد که شباهت های اساسی در ترکیب شیمیایی و فعالیت های سوخت و سازی همه ی سلو ل ها وجود دارد و فعالیت جاندار روی هم رفته نتیجه ی مجموع فعالیت و اعمال متقابل واحد های سلولی سازنده است.
به دنبال شکل گیری این نظریه ها و مفاهیم اساسی ،دانش سلول شناسی پیشرفت سریعی نمود.تغییراتی که ضمن تقسیم سلولی در هسته روی میدهد توجه تعدا زیادی از پژوهشگران را به خود جلب کرد به عنوان مثال پدیده ی تقسیم مستقیم توسط رماک و تقسیم غیر مستقیم توسط فیلیمینگ در جانداران و توسط استراسبورگر در گیاهان کشف شد.ایت تقسم در 1878 به وسیله ی شلیشر،کاریوکینز نامیده شد.والدیر مشخص کرد که اساس میتوز عبارت از تشکیل رشته های هسته ای یاکروموزوم ها و توزیع متساوی انها بین دو هسته سلول های دختر ایجاد شده میباشد.
enter image description here

پاسخ داده شد 21 Oct 2013 توسط سعید (32,140 امتیاز)

پرسشهای مرتبط

+2 رای
3 پاسخ 3,006 بازدید
+1 رای
1 پاسخ 248 بازدید
...