به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

علل به وجود آمدن خال چیست؟

+9 رای

چه اتفاقی در بدن میافتد که باعث به وجود آمدن خال میشود؟

پرسیده شد 24 Oct 2013 در موارد دیگر توسط alireza.r (1,740 امتیاز)

2 پاسخ

+3 رای

سلام
دستکم بیست نوع بیماری وجود دارد که موجب ایجاد خال روی پوست می شود و دلایل گوناگونی دارند : اختلالات هورمونی، ضعیف بودن سیستم ایمنی پوست در مواجه با باکتری ها، چربی،نورآفتاب، خوردن قرص ضد بارداری ، آلوگی خون به دلیل مصرف زیاد مواد ناسالم و سرخ کردنی و .. , ولی در کل خال‌ها ضایعات پوستی مسطح و یا برجسته‌ای هستند که در اثر افزایش یا عملکرد غیرطبیعی سلول‌های رنگدانه‌ساز پوست و به هم خوردن ترکیب طبیعی بافت‌های آن به وجود می‌آیند. خال‌های مادرزادی در موقع تولد ممکن است بسیار کم‌رنگ باشند و به همین دلیل روی پوست معلوم نشوند. به طور کلی خال‌ها ضایعه‌های خوش‌خیمی‌هستند که به طور معمول نیاز به اقدام درمانی ندارند.

پاسخ داده شد 1 Nov 2013 توسط مهندس پورنگ (26,950 امتیاز)
0 رای

خال ضایعه پوستی است که از تجمع خوش‌خیم سلول‌های ملانین ساز ( ملانوسیت ) در یک ناحیه به وجود می‌آید و بسته به ملانین موجود در سلول‌ها از بیرنگ تا کاملا تیره تقسیم می‌شود
.شایع‌ترین نوع خال، نوع گوشتی آن است که به صورت گنبدی شکل و قهوه‌ای‌رنگ که به تدریج به رنگ قرمز گوشتی تبدیل میشود و یا به صورت مدور یا بیضیشکل، قرینه، نرم، قهوهای روشن یا سیاهرنگ و یا به صورت تغییررنگ پوست بدون برآمدگی یا مدور و به رنگ قهوهای روشن یا سیاه که حدود صاف مشخصی دارد، دیده می‌شود.

پاسخ داده شد 12 Jan 2015 توسط مسعود غفوریان (3,520 امتیاز)

پرسشهای مرتبط

+6 رای
4 پاسخ 14,262 بازدید
پرسیده شد 12 Dec 2013 در کالبد شناسی توسط آریان (28,220 امتیاز)
+4 رای
1 پاسخ 555 بازدید
+2 رای
1 پاسخ 717 بازدید
+3 رای
1 پاسخ 389 بازدید
...