به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

آیا هواپیما می تواند در آسمان سرعت صفر داشته باشد؟

+4 رای

هواپیما بدون جابه جایی در آسمان(سرعت صفر)درآسمان معلق میماند یا نه؟

پرسیده شد 17 Nov 2013 در موارد دیگر توسط ناشناس

1 پاسخ

+3 رای
 
بهترین پاسخ

خیر. زیرا برای حرکت هواپیما چهار نیرو نیاز است و این چهار نیرو با هم ایجاد تعادل می کنند. نیروی رانش که رو به جلو است، نیروی پس یا مقاومت هوا که رو به عقب و مخالف نیروی رانش است. نیروی وزن رو به پایین و نیروی برا رو به بالا.
پس دو نیرو مخالف یعنی وزن و مقاومت هوا داریم که برای مقابله با انها نیاز به دو نیرو دیگر یعنی برا و رانش داریم . حال با حذف نیروی رانس یعنی سرعت صفر، تعادل برقرار نمی شود و در اثر نیروی وزن رو به پایین حرکت می کند. فراموش نکنید که برای حرکت هواپیما نیروی رانش توسط موتور های ایجاد و موجب ایجاد نیرو برا توسط بال ها می شود و این دو نیرو دو نیروی دیگر مقاوم یعنی هوا و وزن را خنثی می کنند. در هلیکوپتر بالهای اصلی مستقیما نیروی برا تولید می کنند که این نیرو خلاف وزن و رو به بالا است در صورتیکه در هواپیما نیرو برا در بالها وابسته به تولید نیروی رانش رو به جلو توسط موتور هااست.

پاسخ داده شد 22 Nov 2013 توسط مهندس پورنگ (26,950 امتیاز)
انتخاب شده 22 Nov 2013 توسط سعید

پرسشهای مرتبط

+8 رای
3 پاسخ 737 بازدید
...