به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

دندان های عقل به چه دردی می خورند؟

+6 رای

از آنجایی که خیلی ها دندان های عقل خود را مدتی پش از درآمدن میکشند،پس فایده ی این دندان ها چیست؟

پرسیده شد 13 Dec 2013 در کالبد شناسی توسط آریان (28,220 امتیاز)

1 پاسخ

+1 رای
 
بهترین پاسخ

از نظر دندان پزشکان این دندان ها بسیار مهم هستند،زیرا برای کشیدن آنها کلی پول می گیرند!اما از نظر انسان های کنونی این دندان ها عموما فایدهی زیادی ندارند.با این همه از آنجا که طبیعت به ندرت بدن ما را به اندام های بی فایده مجهز می کند،با اندکی تحقیق به جواب قانع کننده ای می رسیم.
انسان اولیه گوشت خام و سفت را زیر دندان هایش له می کرد.بدون شک دندان های آسیای اضافی در انتهای دهان،که اکنون به دندان های عقل شهرت دارند،اجداد مارا در اعمال جویدن یاری می دادند.
انسان،هم چون که سیر تکاملی خود را طی می کرد،مغزش بزرگتر میشد و صورتش به سمت داخل و خارج تغییر حالت می داد.همزمان با تغییراتی که در پاهای انسان های اولیه آغاز شد،تغییرات دیگری نیز در ساختمان ظاهری بدنش به وقوع پیوست.استخوان فک های پیش آمده او به تدریج عقب رفتند.خد فک کوچک شد و دیگر جایی برای دندان های عقل-که به اندام های آسیای سوم هم شهرت دارند-باقی نماند.فک های بیشتر انسان ها برای این چهار دندان-که اکنون دیگر زائد هستند-جای کافی ندارد.


منبع

پاسخ داده شد 14 Dec 2013 توسط سعید (32,140 امتیاز)
انتخاب شده 17 Dec 2013 توسط آریان
...