به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

آیا میتوان فضا را از زمان جدا کرد؟

+6 رای

اگر فضا و زمان مثل تارو پود باشند پس میتوان آنها را جدا کرد که نتایج آن شگفت انگیز خواهد بود، به نظر شما چه نتایجی خواهد داشت؟

پرسیده شد 16 Dec 2013 در نسبیت عام توسط zinter (8,600 امتیاز)

سوال جالبی است و می توان سوال را برعکس نیز بیان کرد، از این رو من این سوال را برعکس مطرح خواهم کرد. شاید اینگونه بتوان پاسخ کاربران را با یکدیگر تفکیک کرد و به پاسخ نهایی رسید. پس لطفا برای اطلاعات بیشتر سوالی را که مطرح خواهم کرد، دنبال کنید.

5 پاسخ

+5 رای

ممنون , نه بد توضیح ندادید فقط من به جواب سوالم نرسیدم. من هنوز مطمئن نیستم فضا حتما نیاز به وجود ماده داشته باشه چون فضا یه بستره که توش هم ماده هم ضد ماده هم انرژی و بسیاری از ناشناخته ها جا گرفتن پس فضا نیاز به ماده نداره این ماده هست که نیاز به فضا داره.

پاسخ داده شد 22 Jan 2014 توسط zinter (8,600 امتیاز)
+5 رای

خب من نمیتونم بگم که میشه یانه ولی خب هیچ چیز غیر ممکن نیست من یک سری از نتایج رو بهتون میگم
تعریف زمان : ما هیچ تعریفی از زمان نداریم غیراز اینکه میدانیم یک اتفاق بعداز اتفاق دیگری می افته این تنها تعریف و تصور از زمانه
حال اگه زمان رو از مکان جداکنیم وفقط به بعد مکان بنگریم در این صورت در چنین جهانی نباید و یا نمیتواندهیچ حرکتی اتفاق بیافتد وتنها اتفاق همان سکون و سکوت مطلقه
اگه تنها بعد زمان رو در نطر بگیریم در این صورت هیچ محیط -ماده-ضد ماده- انرزی ویا انرزی تاریکی وجود نخاهند داشت در این صورت زمان هم خود بخود موجودیت خود را از دست میدهد.

پاسخ داده شد 23 Jan 2014 توسط آرش محمدی بلبان آباد (14,950 امتیاز)

مرسی توضیحات خوبی بود.

+4 رای

خیر فضا(مکان)و زمان از ویژگی های ماده است و این دو را نمی توان از هم جدا کرد به همین علت است که می گند خلا(فشار صفر مطلق) وجود ندارد

پاسخ داده شد 23 Dec 2013 توسط bayat71mohamad (8,810 امتیاز)

ممنون دوست عزیز اما میخواستم بدونم به نظرتون امکانش هست بشه به جدا کردن فضا از زمان فکر کرد , به نظرم اگه بشه فضا رو از زمان جدا کرد نتایج واقعا جالبی میتونه داشته باشه.

گفتم كه نه
چون فضا نیاز به ماده داره
زمان هم همينطور اگه بشه یعنی جرم یا ماده وجود ندارد كه در هیچ جا این امكان وجود نداره
درضمن زمان و مكان نسبی هستند حتما بايد با چیزی سنجیده شوند كه این چیزه مادي است
اگه بد توضیح دادم ببخشید

+4 رای

من فکر میکنم اگه روزی بشر به این مسئله فهم بیشتری پیدا کنه میتونه خارق العاده باشه میتونه خیلی از مسائل فیزیک رو تغییر بده. نمیدونم به روح اعتقاد دارید یا نه اما هممون شنیدیم که روح همه جا میتونه باشه و زمان براش بی معنیه , پس فکر کنید اگه زمان از مکان جدا بشه, مکان بی معنی میشه و بودن در همه جا هست یعنی بودن یک موجودیت متعلق به یک جا نیست متعلق به همه جا میشه.
البته اینا تخیل شخصی منه اما امکانش هست در آینده های دور انجام بشه.

پاسخ داده شد 24 Jan 2014 توسط zinter (8,600 امتیاز)

دوست عزیز روح مادی نیست و به همین علت هست که من می گویم زمان و فضا را از هم نمی توان جدا کرد
و امکانش هم نیست مثل این می مونه که شما بگید عددی پیدا کرده اید که هم زوج هست هم فرد این محال است وعقلا رد می شود

+4 رای

نظریه انیشتین، فضا و زمان را به گونه ای تفکیک ناپذیر به یکدیگر پیوند می دهد. در نتیجه، کرمچاله ای که دو نقطه دور در فضا را به هم متصل می کند، ممکن است همچنین دو نقطه ی دور در زمان را به هم وصل کند.به بیان دیگر، نظریه ی انیشتین احتمال سفر در زمان را نیز فراهم می آورد.
این که فضا و زمان دو مقوله ی جدایی ناپذیر اند، زمانی برای دانشمندان سوالی بسیار مهم بود. آنان با استفاده از ماهواره ها و محاسبات ریاضی و پاسخ به معادلات انیشتین، دریافتند که این دو به یکدیگر متصل اند. من تابه حال به این فکر نکردم که اگر این دو از هم تفکیک شوند چه اتفاقی می افتد، اما اگر بشود، واقعا جالب خواهد بود!!

پاسخ داده شد 31 Jan 2014 توسط آرش اهل دل (7,750 امتیاز)

پرسشهای مرتبط

0 رای
2 پاسخ 3,101 بازدید
...