به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

استفاده از نيرو هاي طبيعي

+7 رای

به نظر شما ميشه ازنيروي الکتريسته آذرخش استفاده کرد؟مثلا در برقگير که نيروی آذرخش به زمين منتقل ميشود ،اگر اين الکتريسيته را به نيروگاه های برق فرستاد نميشود از آن توليد برق کرد؟
يا مثلا در نيروگاه هاي هسته ای اين آبي که مخزن اورانيوم را خنک ميکند،اين آب گرم وبدون اکسيژن اگر به دريا بازگردد باعث مرگ آبزيان ميشود ،اگر اين آب را در صنعتي مثل برق يا براي گرم کردن خانه ها استفاده کنيم بهتر نيست؟

پرسیده شد 24 Dec 2013 در مکانیک کوانتوم توسط سروه فرامرزی اقدم (6,070 امتیاز)

2 پاسخ

+3 رای

در مورد اول این امکان فعلا وجود ندارد به چند دلیل زیر:

1- ما نمی دانیم که دقیقا صاعقه کجا برخورد می کند که بتوانیم تجهزات را در آنجا قرار دهیم و از نیروی صاعقه استفاه کنیم یا آن را ذخیره کنیم.
2- ولتاژ صاعقه متفاوت است و تا به امروز کسی نتوانسته پیش بینی کند که یک صاعقه که می خواهد به زمین برخورد کند چه مقدار ولتاژی را تولید می کند. پس اگر ما بتوانیم حتی مکان صاعقه را هم تشخیص دهیم و تجهزات را در آنجا قرار دهیم در زمان برخورد صاعقه ممکن است ولتاژ آن از حدی که ما پیش بینی کرده ایم بالاتر باشد و موجب آسیب دیدن تجهیزات یا نابودی آنها شود.

پاسخ داده شد 24 Dec 2013 توسط سعید (32,140 امتیاز)

الان توي ساختمان های بلند يا اسمان خراش ها برق گير نصب ميکنند وصاعقه هم باآن ها برخود ميکند وآسيبي هم نميبينند

قضیه برق گیر با اینکه بخواهیم برق را ذخیره و استفاده کنیم خیلی فرق می کنه.
وظیفه برق گیر ها این هست که در صورت بروز ولتاژ های گذرا یا ولتاژ هایی که باعث تخریب تجهیزات شبکه می شوند این ولتاژ ها را به زمین منتقل کند.

+3 رای

با سلام به همان دلایلی که دوست مون گفت در مورد اول نمی شود برق تولید کرد
و علت سومی هم داره اون هم ذخیره برق است فعلا برق به مقدار زیاد را نمی توانند ذخیره کنند

در مورد بعدی این امکان وجود دارد ولی در ایران این کار را هنوز نکرد در کشور های صنعتی حداقل روسیه شهر مسکو را مطمئن هستم از آبی که برای تولید برق استفاده می شود بعد از این که دو باره به آب تبدیل شد به داخل شهر فرستاده میشه در مسکو هیچ خونه ای آب گرمکن یا شوفاژ نداره و همه به یکجا متصل است به اصطلاح مرکزی هستش در مسکو دوتا لوله آب وجو دارد یک دونه آب سر یدونه آب گرم آب آشامیدنیشونم می خرند
که با این کار در مصرف گازشون صرفه جویی شده

پاسخ داده شد 25 Dec 2013 توسط bayat71mohamad (8,810 امتیاز)
...