به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

تابش گرانشی چیست؟

+8 رای

تابش گرانشی چیه؟
و اگر ما موجودات زنده توی شعاع این تابش قرار بگیریم چه اتفاقی برامون میفته؟

پرسیده شد 31 Dec 2013 در کیهان شناسی توسط zinter (8,600 امتیاز)
بازنگری شد 31 Dec 2013 توسط zinter

مطلب جالبی بود یاد گرفتم مرسی

2 پاسخ

+3 رای

تا اونجا که خودم میدونم طبق نظریه عام انیشتین که جهان را تارو پودی از فضا زمان معرفی کرد, و جاذبه رو به شکل خمیدگی در فضا نشون داد , نه نیرویی که مارو به سمت خودش بکشه. حالا با دونستن این میشه تابش گرانشی رو توضیح داد. تابش گرانشی هم در واقع همون خمیدگی فضا هست, که توسط نیرومندترین انفجارها در کیهان رخ میده , وقتی دو ستاره نوترونی به هم برخورد میکنن یا وقتی دو سیاه چاله به هم میخورن این اتفاق میفته, وقتی این دو جرم فوق العاده پر چگال به هم برخورد میکنن چنان انرژی سهمگینی آزاد میشه که میتونه غیر از آزادسازی پرترو گاما ، فضا و زمان رو هم که در اطراف خودش هست تحت تاثیر قرار بده و اونو مثل موج خم کنه و جلو بفرسته که بهش میگن تابش گرانشی. انگار جاذبه از راه دور منتقل شده باشه و به جلو حرکت کنه, شما وقتی سنگ کوچکی رو روی آب میندازید میبینید در اطراف اون موج ایجاد میشه و به اطراف میره , تابش گرانشی هم دقیقا همونطوری در سه بعد فضا پخش میشه و میره. حالا تصور کنید این موج به کره زمین برسه , چون فضا زمان که درون اون قرار داریم برای لحظه ای خم میشه و دوباره درست میشه, تمام اجزای بدن ما هم توی همین فضا قرار داره و برای لحظه ای همراه با فضا به شدت خم میشه , انگار که در یک لحظه جاذبه خیلی شدید به ما وارد بشه و بره , تمام اتمهای درون ما به هم فشرده میشن و دوباره از هم دور میشن, فکر کنم بتونید تصور کنید بقیش چی میشه.

پاسخ داده شد 31 Dec 2013 توسط zinter (8,600 امتیاز)
بازنگری شد 10 Jan 2014 توسط zinter
+2 رای

در کیهان‌شناسی، تابش گرانشی زمینه کیهان تابش گرانشی بازمانده از دوران تورم کیهانی است. این تابش را می‌توان به طور مستقیم، یا غیرمستقیم (با سنجش قطبیدگی تابش زمینه کیهانی) آشکار کرد. این تابش گرانشی تنها یک تریلیاردم ثانیه پس از مهبانگ آغاز شد، حال آن که تابش زمینه کیهانی حدود ۳۸۰،۰۰۰ سال بعد، هنگامی که نخستین اتم‌ها شکل گرفتند آغاز شد.
در فیزیک، موج گرانشی موجی است که توسط میدان گرانشی تولید می‌شود.وجود این موج توسط آلبرت اینشتین و در سال ۱۹۱۶ از طریق نسبیت عام پیش‌بینی شد،موج گرانشی به طور نظری انرژی تابش گرانشی را منتقل می‌کند.

پاسخ داده شد 31 Dec 2013 توسط آریان (28,220 امتیاز)
بازنگری شد 31 Dec 2013 توسط آریان

در اينجا مشخص نشده تابش گرانشي چيه! فقط در مورد تابش گرانشي زمينه كيهان گفتيد! مگه تابش گرانشي زمينه كيهان يك نوع تابش گرانشي نيست؟

حالا بهتر شد؟

:)
بهتر شد اما بازم من هنوز كامل متوجه نشدم تابش گرانشي چيه! فقط موج گرانشيو متوجه شدم الان!

پرسشهای مرتبط

–1 رای
0 پاسخ 170 بازدید
پرسیده شد 22 Jan 2016 در کیهان شناسی توسط ناشناس
+1 رای
1 پاسخ 858 بازدید
+4 رای
0 پاسخ 157 بازدید
پرسیده شد 20 Feb 2014 در کیهان شناسی توسط مهدی42 (10,180 امتیاز)
+7 رای
1 پاسخ 2,874 بازدید
...