به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

علت قرمز رنگ شدن آسمان در شب چیست ؟

+7 رای

گاهی اوقات که هوا به شدت سرد است و معمولاً پس از آن بارش برف صورت می گیرد، آسمان قرمز رنگ می شود. علت آن چیست ؟

پرسیده شد 5 Jan 2014 در دانش فضایی توسط Ai . Mi

4 پاسخ

+2 رای

در مقایسه با طول روز موقع طلوع و غروب, نور خورشید زاویه بیشتری نسبت به سطح زمین داره در نتیجه در مقایسه با طول روز مسافت بیشتر توی هوا حرکت میکنه تا به چشم ما برسه و طی کردن این مسیر طولانی تر باعث میشه نور بیشتری جذب مولکولهای هوا و حتی رطوبت و گردو خاک نزدیک سطح زمین بشه , از اونجا که نورهایی مثل بنفش و آبی طول موج کوتاهتری دارن توی این مسیر بیشتر پراکنده میشن و از نور اصلی خورشید جدا میشن ولی چون نور قرمز طول موج بلندی داره کمتر جذب این مولکولها و به راهش ادامه میده و به چشم ما میرسه و ما نور قرمز رو بیشتر از بقیه نورها میبینیم.

پاسخ داده شد 10 Jan 2014 توسط zinter (8,600 امتیاز)
+1 رای

از اون جایی که فقط در شب های ابری آسمان قرمز رنگ دیده می شه،فکر میکنم به خاطر انعکاس منابع نوری مصنوعی(چراغ های داخل خیابان ها و دیگر روشنایی ها)در ابر ها،آسمان قرمز دیده میشه.(در شهر های کوچک تر نسبت به تهران آسمان به این شدت قرمز نمیشه)

پاسخ داده شد 8 Jan 2014 توسط آریان (28,220 امتیاز)
0 رای

آبی رنگ شدن آسمان در روز به دلیل اینه که جو مثل منشور نور خورشید رو تجزیه می کنه و رنگ آبی بیشتر در نور خورشید وجود داره به همین علت ما آسمان رو در روز آبی می بینیم و شب هم ماه نور خورشید رو بازتاب می ده فک کنم چون سطح زمین و بازتاب شدنش در ماه فرق داره در نور ماه(که از خورشید گرفته شده) رنگ قرمز بیشتری وجود داره البته این پاسخ دقیق نیست و به عوامل دیگه ای مثل فاصله ماه و خورشید یا زمین سطح ماه و ... هم بستگی داره

پاسخ داده شد 10 Nov 2016 توسط اکبرنیا (360 امتیاز)
0 رای

به خاطر تغیرات دمایی هوا و اختلافاتی که وجود داره.نور سفید رنگ با شدت بیشتری شکسته شده و رنگ قرمز که تاثیر بیشتری از شکست نور میگیره خودشو بیشتر نشون میده.

پاسخ داده شد 13 Nov 2016 توسط badboy (10,410 امتیاز)
...