به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

درمورد نیروی گرانشی زمین

+7 رای

سلام بر همگی طالبان علم
ایاملکول ویا اتم ویا موادهای وجود دارد که زده گرانش زمین باشد همانند دو اهنربا که به مخالف یک دیگر را پرتاب می کند‏!‏

پرسیده شد 22 Jan 2014 در الکتریسیته توسط محمدهاشمی (90 امتیاز)
بازنگری شد 22 Jan 2014 توسط محمدهاشمی

میشه در مورد سوالتون بیشتر توضیح بدید.

3 پاسخ

+4 رای

ماده عجیبی با نام ماده منفی دارای ویژگی ها غیر متعارفی است. بر خلاف ضد ماده( که می دانیم وجود دارد و در میدان گرانش زمین مانند ماده معمولی سقوط می کند)، ماده منفی بالا می رود و بنابراین،به دلیل اثر نیروی ضد گرانش، در میدان گرانش زمین شناور می شود. این ماده به وسیله ی ماده ی معمولی و دیگر مواد منفی دفع می شود. یعنی حتی اگر این ماده وجود داشته باشد، یافتن آن در طبیعت بسیار دشوار خواهد بود. زمانی که کره ی زمین برای اولین بار شکل گرفت، مسلما تمام ماده منفی روی کره ی زمین به اعماق فضا پرواز کرده اند. بنابراین احتمال دارد که ماده منفی تنها در فضا، به دور از هر سیاره ای، شناور باشد.( احتمالا ماده منفی هیچگاه با یک ستاره یا سیاره در حال عبود برخورد نخواهد کرد، زیرا به وسیله ی ماده معمولی دفع می شود.)
منبع: کتاب جهان های موازی، نویسنده: میچیو کاکو
توجه داشته باشید که ماده ی منفی تا کنون دیده نشده است اما فیزیک، وجود آن را نفی نمی کند. شما می توانید برای آشنایی بیشتر با این ماده به لینک زیر مراجعه کنید:
http://rasekhoon.net/article/show/745363/
امیدوارم که به پاسخ خود رسیده باشید.

پاسخ داده شد 4 Feb 2014 توسط آرش اهل دل (7,750 امتیاز)

مرسی, توضیحات خوبی بود.

+2 رای

پاسخی برای آقای محمدی:
هوکینگ نشان داد که به طور کلی، برای پایداری راه حل های کرمچاله ای به انرژی منفی نیاز داریم. دلیل آن بسیار ساده است. معمولا، انرژی مثبت می تواند باعب ایجاد دهانه ی کرمچاله شود که ماده و انرژی را متمرکز می کند. بنابراین، پرتوی های نور با ورود به دهانه ی کرمچاله، همگرا می شوند. اگر این پرتو ها ی نوری از طرف دیگر خارج شوند، باید جایی در مرگز گرمچاله از هم دور شده یا به عبارتی واگرا شوند. این امر تنها در حضور انرژی منفی امکان پذی است. به علاوه انرژی منفی، دفع کننده است و برای جلوگیری از فرو پاشی کرمچاله لر اثر نیروی گرانش، ضروری است. بنابراین، باید مقادیر بسیار زیادی انرژی منفی برای باز و پایدار نگه داشتن کرمچاله وجود داشته باشد.(تعدادی از فیزیکدانان نشان داده اند که وجود انرژی منفی، در حضور میدان شدید گرانیشی، تقریبا شایع است.)
(ماده ی منفی تاکنون دیده نشده است و به احتمال زیاد هم وجود ندارد، ولی از نظر فیزیکی، احتمال وجود انرژی منفی هست.)
فکر نمی کنم که شما بتوانید ماده ی منفی را در دست بگیرید و به آن نگاه کنید، چون به احتمال زیاد اصلا وجود ندارد اما درمورد آن صحبت می شود!!

پاسخ داده شد 6 Feb 2014 توسط آرش اهل دل (7,750 امتیاز)

ممنون دوست عزیز جالب بود

+1 رای

با این ماده ی منفیی که شما گفتین پس میتونیم جعبه یا ماشینی درست کنیم و اونو بفرستیم داخل سیاهچاله چون جاذبه هیچ تاثییری روش نداره منظورم اینه که جذبش نمی کنه البته اگه بشه این ماده رو در دست گرفت وباهاش کار کرد !!

پاسخ داده شد 6 Feb 2014 توسط آرش محمدی بلبان آباد (14,950 امتیاز)

بله. همان طور که گفتید نمی توان این ماده را در دست گرفت و با آن کار کرد و یا حتی به آن نگاه کرد(!!!) چون (همان طور که گفتم) ممکن است این ماده وجود نداشته باشد اما فیزیکدانان وجود آن را نفی نمی کنند!!!

پرسشهای مرتبط

...