به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

آیا ماده تجزیه ناپذیر داریم؟

+4 رای

اگه یک ماده رو تقسم کنیم و دوباره تقسیم کنیم همینجوری ادامه بدهیم به ماده تجزیه ناپذیر می رسیم یا نه ؟
لطفا قبل از جواب این سوال رو هم مطالعه کنید : آیا می توان ماده را آنقدر تقسیم کرد که به غیر مادی رسید اصلا از غیر مادی هم می توان ماده به وجود آورد؟

پرسیده شد 31 Jan 2014 در فیزیک نظری توسط bayat71mohamad (8,810 امتیاز)
بازنگری شد 1 Feb 2014 توسط سعید

2 پاسخ

+2 رای

با اطلاعات و کشفیات امروز بشر بله , تا زمانیکه ذره جدیدی کشف نشده و شاید هم نشه کوارک ها فعلا کوچکترین بخش ماده هستن و البته الکترونها که دارای جرم هستن و از دسته لپتون ها به شمار میرن. اگه سوال بوزون ها چی هستن رو نگاه کنید در یه قسمتی گفتم که دلیل کشف بوزون هیگز همین موضوع بود , چون دانشمندان میگفتن برای مثال نوترونها و پروتونها منبع جرمی دارن و منبع جرمی اونها کوارک ها هستن , اما خود کوارکها منبع جرمی ندارن و در واقع در برهم کنش با ذرات دیگر جرم دار هستن, که اون ذرات دیگر همون بوزون هیگز بود و کوچکترین قسمت ماده فعلا کوارکها.

پاسخ داده شد 1 Feb 2014 توسط zinter (8,600 امتیاز)
0 رای

از نظر خودم تا بینهایت این کار ادامه پیدا میکنه چون از ویژگی های ماده این هست که تقسیم پذیر هست و نباید پایانی داشته باشه چون ماده هست

پاسخ داده شد 3 Feb 2014 توسط bayat71mohamad (8,810 امتیاز)

پرسشهای مرتبط

0 رای
0 پاسخ 277 بازدید
...