به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

اگر مجبور بودیم مانند حیوانات چهار دست و پا راه برویم و نمیتوانستیم روی پایمان بایستیم چه می شد؟

+2 رای
پرسیده شد 24 Mar 2013 در فیزیک کاربردی توسط هلیا (270 امتیاز)
باز کردن مجدید 23 Aug 2013 توسط سعید

1 پاسخ

0 رای
 
بهترین پاسخ

انسان ها در کودکی قبل از اینکه راه رفتن روی پاهایشان را فرا گیرند چهار دست و پا حرکت می کنند. همه ما انسان ها این دوران را پشت سر می گذاریم و به بالانس کامل (تعادل کامل) می رسیم.
خوب شما حتما کودکی را در حال چهار دست و پا رفتن دیده اید و اگر توجه کرده باشید کودک در این زمان پس از مدت کوتاهی حرکت می ایستد و پس از استراحتی کوچک دوباره حرکت می کند پس نتیجه می گیریم اگر انسان بخواهد چهار دست و پا راه رود باید عضلات دست و پاهای خود را قوی تر کند تا سرعت بیشتری در حرکت داشته باشد.
در اکثر حیواناتی که چهار دست و پا حرکت می کنند دو حالت زیر وجود دارد :

  • طول دست ها و پا ها برابر است.
  • طول پاها کمتر از طول دست ها است.

اما انسان در هیچ کدام یک از این دو مورد گنجانده نمی شود زیرا طول پاهای انسان بیشتر از دست هایش است و همین قضیه باعث می شود تا انسان در هنگام حرکت بصورت چهار دست و پا سرش به سمت پایین باشد و برای تسلط بر مسیر گردنش را رو به بالا خم کند و درد گردن او را مجبور کند مسافت کمتری را حرکت کند.

اما یک خانواده در ترکیه یادگرفته اند که چگونه با وجود مشکلاتی این چنینی چهار دست و پا راه بروند. برخی دانشمندان می گویند امکان دارد این خانوده ترکیه ای تکامل معکوس را تجربه کرده باشند.

اطلاعات بیشتر (+,+)


باید به این نکته هم توجه کنید که انسان ها بجز در موارد معدودی هرگز مانند حیوانات نمی توانند عمل کنند زیرا انسان ها از ابزاری بهره می برند که آنها را توانا می کند و قدرت یادگیری بسیار بالایی را برای آنها فراهم می آورد که آن مغز است. مغز انسان باعث می شود تا کودک یاد بگیرد چگونه روی پاهایش راه رود.

پاسخ داده شد 3 Apr 2013 توسط سعید (32,140 امتیاز)
انتخاب شده 23 Aug 2013 توسط سعید

پرسشهای مرتبط

+7 رای
0 پاسخ 588 بازدید
...