به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

آنزیم سلولاز چیست؟

+3 رای

ببخشید میخواستم بدونم که آنزیم سلولاز چیست و به چه درد میخورد

پرسیده شد 8 Feb 2014 در زیست شیمی(بیو شیمی) توسط سیدحسین (1,450 امتیاز)

2 پاسخ

+1 رای

آنزیم تجزیه کننده سلولزه
دستگاه گوارشی انسان قادر به هضم سلولز نیست و اون رو بدون تغییر دفع می‌کنه اما برخی جانوران مثل نشخوارکننده‌ها و موریانه‌ها می‌تونن سلولز را به کمک میکروارگانیسمهایی که در دستگاه گوارش اونا زندگی می‌کنن، هضم کنن. این میکروارگانیسمها با آزادکردن آنزیمهایی به هضم سلولز کمک می‌کنن.
هر ۵ مولکول سلوبیوز با آرایش فضایی مکعبی شکل، بلور سلولز را بوجود می‌آورن و از مجموعه بلورهای سلولز، رشته ابتدایی یا میسل سلولز تشکیل می‌شه. مجموعه میسلها، میکروفیبریل سلولزی را بوجود می‌ارن که قطری حدود ۲۵ نانومتر داره.از مجموع حدود ۲۰ میکروفیبریل، ماکروفیبریل سلولزی تشکیل می‌شه.

پاسخ داده شد 8 Feb 2014 توسط آرش محمدی بلبان آباد (14,950 امتیاز)

بسیار ممنون ، کمکم کرد

+1 رای

آنزیمی باکتریایی که میتونه پیوند های بین واحد های قندی موجود در سلولوز رو بشکنه

پاسخ داده شد 25 Mar 2014 توسط mohammad (460 امتیاز)
...