به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

چرا تشنگی انسان با آب رفع می شود؟

+6 رای

چرا تشنگی با آب رفع می شود؟ می توانست با دیگر عناصر سازنده ی جهان هستی باشد. شما چه فکر می کنید؟ چرا برای رفع تشنگی حتما باید آب یا برخی مایعات دیگر را نوشید؟

پرسیده شد 9 Feb 2014 در زیست شیمی(بیو شیمی) توسط آرش اهل دل (7,750 امتیاز)

1 پاسخ

+2 رای

خنک نگهداشتن بدن یکی از علتهای وجود این همه اب در بدن می دانند.فعالیت های شیمیائی كه در همه اعضای بدن ما انجام می گیرد ، به اضافه حرارتی كه در اثر فعالیت های ماهیچه ها ایجاد می گردد ، حرارتی را تولید می كنند كه توانائی سوزاندن ما را دارد . بنابراین به وسیله ی آبی كه در اطراف بافتها وجود دارد و توسط آنها به درون وارد می شوند ، به محض اینكه حرارت اضافی تولید شود از بین برده خواهد شد .آب درون بدن ما ، یكی از بهترین حلالها است و همراه خود محلولهای شیمیائی پر ارزش بسیاری را توأم با موادی كه بحالت شناور هستند به نقاط مختلف بدن می رساند . مثلاً توانائی آن در نگهداری سدیم و پتاسیم به صورت محلول یك ضرورت است كه عمل انتقال تكانه های الكتریكی را انجام می دهد و موجبات فعالیت ماهیچه ها و اعصاب را فراهم می سازد . http://fa.parsiteb.com/news.php?nid=12032

پاسخ داده شد 17 Feb 2014 توسط مهندس پورنگ (26,950 امتیاز)

بخشی از شبکه اعصاب بدن پاراسمپاتیک است. و مسولیت کنترل مواد موردنیاز و موجود در بدن را برعهده دارد. حدود70درصد وزن بدن را اب تشکیل میدهد و با کم شدن این میزان در میان بافتها بوسیله تعریق و یا خوردن غذا و نیاز به هضم و جذب , مغز که هوشمند است, فرمان تشنگی را به حس چشایی اعلام میکنه و با خوردن مقدار مورد نیاز, فرمان سیراب شدن میدهد.

...