به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

چرا نمی توان با اعمال فرآیند اندازه گیری بر روی یک اتم، کپی دقیقی از آن ساخت؟

+5 رای

چرا نمی توان با اعمال فرآیند اندازه گیری بر روی یک اتم، کپی دقیقی از آن ساخت؟ و چرا یک اتم، شکل کاملا مشخصی ندارد؟

پرسیده شد 23 Feb 2014 در مکانیک کوانتوم توسط آرش اهل دل (7,750 امتیاز)

4 پاسخ

0 رای

من مطمین نیستم ولی فکر می کنم به دلیل اینه که ذرات اتم بی نهایته یعنی هسته اتم هم به ذرات کوچکتر و آن ذرات هم به ذرات کوجکتر تقسیم می شوندو همین طور تا بی نهایت ...... همیشه ذره ای ریز تر وجود دارد در نتیجه کپی دقیق آن ممکن نیست
البته من مطمین نیستم

پاسخ داده شد 26 Dec 2015 توسط رومینا1 (1,060 امتیاز)
بازنگری شد 26 Dec 2015 توسط رومینا1
0 رای

امكانپذير است ونياز به پيشرفت علمي وتكنولوژيكي بشريت دارد تابا مدلسازي تعداد مشخص ذره هاي زير اتمي وتارهاي مرتعش آنها والگوسازي همنواي فركانس آنها وترجمه ي آنها به اتم ديگري صورت بپذيرد. البته بيشتر دانشمندان در نظريات تله پورت، احتمال سفرهاي فضايي انسان با تكنيك كپي برداري اتمي را در آينده اي نه چندان دور محتمل مي دانند.

پاسخ داده شد 1 Jan 2016 توسط علي مهتاك (540 امتیاز)
0 رای

ذرات تشکیل دهنده اتم از جمله الکترون مشمول اصل عدم قطعیت میشند که میگه اگر بخوایم برای مثال مکان الکترون رو با دقت بالا تعیین کنیم در تعیین سرعت دچار خطا میشیم و اگر بخوایم سرعت اون رو با دقت بالا تعیین کنیم در تعیین مکانش دچاز خطا میشیم.تصور کنید یک ماشین با سرعت 400 کیلومتر بر ساعت از مقابل شما رد میشه.در این شرایط تعیین مکان ماشین در یک لحظه بسیار دشواره چه برسه به الکترون که با سرعت بسیار زیاد تری در حال حرکت هست.شاید به این دلیل هستش که تعیین مدل معینی از اتم با دقت بالا زیاد ممکن نیست.حتی در مدل های اتمی پیشرفته عصر حاضر هم مکان دقیق الکترون قابل تعیین نیست بلکه از نمودارهای احتمال حضور الکترون در موقعیت های معینی اطراف هسته استفاده میشه و به اصطلاح دانسیته احتمال حضور الکترون در برخی نقاط در اطراف هسته بیشتره.

پاسخ داده شد 8 Mar 2016 توسط ِD.amir (3,650 امتیاز)
0 رای

داداش من هر دستگاهی خطا داره.حالا شما هرچقدر هم روی اتم زوم کنی اخرش یه خطا درست میشه.
در ضمن اتم های یک عنصر با عدد جرمی برابر.تقریبا شبیه همن.با این تفاوت که شاید گردشی که این اتم در الکترون هاش داره اون یکی اتم دویست سال پیش داشته.
(-:

پاسخ داده شد 15 Apr 2016 توسط badboy (10,410 امتیاز)
...