به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

یک سفینه فضایی چه طور در خلا بالا می رود؟

+6 رای

یک سفینه فضایی با وجود اینکه خلا در فضا هست چه طور به مسیر خود ادامه می دهد و تغیر مسیر میدهد؟
امکان نبود خلا در فضا هست یا نه؟

پرسیده شد 10 Mar 2014 در فیزیک کاربردی توسط bayat71mohamad (8,810 امتیاز)

1 پاسخ

+4 رای

احتمالا منظور شما موتورهای یونی هستن که بدون از دست دادن جرم زیاد باعث حرکت سفینه رو به جلو میشه , شبیه موشک ها که با قانون نیوتون کار میکنن یعنی مولکولهای گاز رو به عقب پرتاب میکنن و با عکس العمل اون به جلو رونده میشن در ایجا یعنی ما برای حرکت باید جرم از دست بدیم تا به جلو حرکت کنیم که توی سفر های فضایی دور امکان پذیر نیست اما موتورهای یونی با مقدار کمی گاز مثل زنون و یونیزه کردن اون به جلو رونده میشن البته اینجا هم مقداری از گاز از دست میره اما میشه باهاش سفرهای طولانی تری رفت.
ما میدونیم هوا پیما های با روندن هوا به عقب خودشون رو جلو میبرن اما توی فضا خبری از هوا نیست پس شاید غیر از موتورهای یونی و موشکهای عادی روزی چیزی پیدا بشه که بشه باهاش حرکت کرد و اون مسلما انقلابی در فضا نوردی ایجاد میکنه, ممکنه روزی بیاد که با استفاده از انرژی خلاء یا حتی انرژی تاریک که همه جا هست بتونیم خودمون رو در خلاء حرکت بدیم , شاید بشه با استفاده از انرژی زیاد و تحت شرایط خاص از خلا ماده به وجود بیاریم یعنی ماده تاریک رو به ماده معمولی تبدیل کنیم و اونو به عقب پرتاب کنیم که بتونیم جلو بریم. اگه بحث واکنش هسته ای از نوع چهارم رو بخونید میبینید که ماده تاریک در واقع ماده معمولی ولی بدون هیچ انرژی و تمام ترازهای انرژی رو از دست داده اگه راهی پیدا بشه که دوباره بهش انرژی بدیم میتونیم ازش به عنوان یک رانشگر استفاده کنیم. البته این نظر منه.

پاسخ داده شد 13 Mar 2014 توسط zinter (8,600 امتیاز)
بازنگری شد 13 Mar 2014 توسط zinter

پرسشهای مرتبط

+7 رای
5 پاسخ 1,360 بازدید
+1 رای
2 پاسخ 895 بازدید
...