به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

نام بزرگترین دریاچه آب شیرین جهان چیست؟

+1 رای

نام بزرگترین دریاچه آب شیرین جهان چیست؟ ودر کجا قرار دارد ؟

پرسیده شد 14 Mar 2014 در موارد دیگر توسط آرش محمدی بلبان آباد (14,950 امتیاز)

3 پاسخ

+2 رای
 
بهترین پاسخ

بزرگترین دریاچه آب شیرین خود جوش جهان در کردستان شهرستان مریوان قرار دارد نام این دریاچه زریبار یا زریوار است.
دریاچه آب شیرین زریبار (به کردی:Zrêbar, Zrêwar) در فاصله ۳ کیلومتری غرب شهر مریوان، در کردستان ایران و از مکان‌های دیدنی و گردشگری این استان است. آب دریاچه شیرین است و از تعدادی چشمهٔ کف‌جوش و بارش تأمین می‌شود. در بیشتر زمستان‌ها سطح دریاچه کاملاً یخ می‌بندد. این دریاچه در طول جغرافیایی ′۸°۴۶ و عرض جغرافیایی ′۳۲°۳۵ و ارتفاع ۱۲۸۵ متری از سطح دریا واقع گردیده‌است. طول دریاچه زریبار حدود ۶ کیلومتر و عرض آن حدود ۲ کیلومتر است. وسعت دریاچه به دلیل تغییرات حجم آبی در فصول مختلف متغیر و حداکثر عمق آن ۶ متر است.

این دریاچه بزرگ‌ترین و زیباترین دریاچه‌ی آب شیرین و یکی از منحصربه‌فردترین دریاچه‌های آب شیرین در جهان بشمار می‌رود.

پاسخ داده شد 15 Mar 2014 توسط آرش محمدی بلبان آباد (14,950 امتیاز)
بازنگری شد 15 Mar 2014 توسط آرش محمدی بلبان آباد
+2 رای

دریاچه سوان در 60 کیلومتری شمال شرقی ایروان و در استان گغارکونیک بعنوان بزرگ‌ترین دریاچهٔ قفقاز و از بزرگ‌ترین دریاچه‌های کوهستانی آب شیرین در جهان است که در بلندای 1916 متری سطح دریا واقع شده‌ است.

نام سوان از ریشهٔ اورارتویی سیونا و به معنی «سرزمین دریاچه‌ها» گرفته شده‌است. حدود 36 جویبار به این دریاچه می‌ریزند و تنها رودخانه‌ای که از سوان سرچشمه می‌گیرد رود هِرازدان است.

از گردشگاه‌های پیرامون این دریاچه، چشمهٔ آب معدنی دلیجان و شهرستانی به همین نام است. ماهی قزل‌آلای مشهوری به نام ایشخان (شاهزاده) بومی این دریاچه‌ است.

پاسخ داده شد 15 Mar 2014 توسط آریان (28,220 امتیاز)
+1 رای

یه دریاچه ایرانی
زریوار در کردستان

پاسخ داده شد 13 Apr 2014 توسط آرا6 (1,530 امتیاز)

پرسشهای مرتبط

+6 رای
2 پاسخ 1,556 بازدید
+3 رای
2 پاسخ 1,498 بازدید
+8 رای
2 پاسخ 940 بازدید
+3 رای
2 پاسخ 1,307 بازدید
...