به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

اگر یک جسم پلاستیکی به دو جسم پشمی که یکی از آنها تمیز و دیگری کثیف باشد مالش دهیم کدام یک از جسم هابار بیشتری جذب خود میکنند؟

+5 رای

اگر یک جسم پلاستیکی به دو جسم پشمی که یکی از آنها تمیز و دیگری کثیف باشد مالش دهیم کدام یک از جسم ها بار بیشتری به خود جذب میکند؟

پرسیده شد 16 Mar 2014 در فیزیک کاربردی توسط ناشناس

نمیدونم ولی به نظرم سوال جالبیه و 4شنبه حتما از دبیرم میپرسم

پارچه تمیز چون کثیفی های که روی پارچه کثیف هستند مانع از برخورد کامل جسم به پشم می شن

1 پاسخ

0 رای

به نظر من پشم تمیز .ما باید بدانیم جسمها چطور باردار میشوند وقتی دو جسم را به یکدیگر مالش دهیم جسم اول الکترانهای آزاد خودرا به جسم دوم میدهد در نتیجه هردو جسم دارای بار الکتریکی میشوند حالا احتمال این که شمارههای الکترونهایی که از پشم تمیز نسبت به پشم کثیف میدهد بسیار باشد زیاد است.

پاسخ داده شد 6 Mar 2016 توسط muhammad huseyn (180 امتیاز)

پرسشهای مرتبط

...