به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

لطفا عمل کرد چرخ دنده ها را توضیح دهید و اینکه تا چند عدد چرخ دنده به هم متصل شده را میتوان از یک منبع انرزی چرخواند

+7 رای
پرسیده شد 8 May 2013 در مکانیک توسط v.h.p (920 امتیاز)
برچسب گذاری مجدد 19 Jul 2013 توسط سعید

لطفا در نوشتن لغات دقت کنید تا غلط املایی بوجود نیاد و مفهوم سوال بهتر ذکر شود.
متشکرم

2 پاسخ

+3 رای

چرخ دنده ها اغلب برای انتقال گشتاور ساخته می شوند. منظور ازانتقال گشتاور این است که ما می توانیم توسط چرخ دنده ها حرکت یک جسم را به جسم دیگر منتقل کنیم.

خوب حالا یک چرخ دنده چجوری کار می کنه؟
چرخ دنده ها از تعدادی دندانه تشکیل شده اند که دور تا دور هر چرخ دنده ای را پوشانده است. با قرار گیری دو چرخ دنده در کنار هم دندانه های هر دو چرخدنده در یکدیگر قفل می شوند و با حرکت یکی از چرخ دنده ها, چرخ دنده دیگر هم حرکت می کند. در حالت عادی جهت حرکت چرخ دنده دوم عکس جهت حرکت چرخ دنده اول می باشد. در تصویر زیر هم به صورت جالبی حرکت چرخ دنده ها شبیه سازی شده است.

چرخ دنده

تا چند عدد چرخ دنده به هم متصل شده را میتوان از یک منبع انرزی چرخواند
تعداد چرخدنده هایی که می توانند با یکدیگر و توسط یک منبع تغذیه شوند نامحدود است. یعنی شما می توانید هر تعدادی چرخ دنده را به یکدیگر متصل کنید و از یک منبع انرژی برای آنها استفاده کنید

پاسخ داده شد 8 May 2013 توسط سعید (32,140 امتیاز)
بازنگری شد 5 Aug 2013 توسط سعید
تا چند درصد مینوان با چرخ دنده ها توان قدرتی و سرعتی داد

سعید جواب درستی داده اما در مورد تعداد چرخدنده ها در اصطحکاک صفر بینهایته اما وقتی اصطحکاک باشه اونقدر چرخدنده میتونه باشه که مجموع اصطحکاک چرخدنده ها با نیروی منبع انرژی برابر باشه.
(-:

+2 رای

هر دنه ی چرخدنده تا مرکز جرخدنده یک اهرم است که تکیه گاه ان نیز مرکز چرخدنده است که یک چرخدنده دیگر به ان گیر میکند که اگر بخواهیم افزایش قدرت داشته باشیم باید کوچکتر از اولی باشه مکانیس کار کاملا به اهرم ها باز میگردد.

پاسخ داده شد 12 Nov 2013 توسط آرش محمدی بلبان آباد (14,950 امتیاز)

پرسشهای مرتبط

+9 رای
3 پاسخ 1,549 بازدید
...