به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

صدای ماهنگام گزر ازمیکروفون وخروج از بلند گو به چه شکلی است.(به صفرو یک یا طول موج خواصی تبدیل می شود) ؟

+10 رای

لطفا لینک یامرجع معتبری را معرفد کنید.
سوال من در مورد عملکرد گفتگو با گوشی همراه است
مثلا کلماتی که ما در پشت میکروفون گوشیی خود بیان می کنیم چه مراحلی را طی می کند تا از پشت بلند گوی گوشی طرف مقابل به گوشش برسد ؟
لطفا توضیح دهید
باتشکر از لطفتون.

پرسیده شد 24 May 2013 در الکتریسیته توسط ملگراس (170 امتیاز)

زنده نباشم ببینم گذر رو این طوری نوشتی...!

1 پاسخ

–1 رای
 
بهترین پاسخ

ابتدا به تعریف کلی میکروفون می پردازیم :

میکروفون ها نوعی مبدل انرژی هستند. میکروفون ها انرژی صوتی را به انرژی اکتریکی تبدیل می کنند. انواع مختلفی از میکروفون ها وجود دارند که هر کدام از روشی خاص برای تبدیل انرژی صوتی به انرژی الکتریکی استفاده می کنند اما همه آنها در استفاده از دیافراگم مشترک هستند . دیافراگم قطعه ای نازک از جنس (کاغذ, پلاستیک یا آلومینیوم) است که در اثر مواجه شدن با امواج صوتی ارتعاش پیدا می کند. وقتی دیافراگم ارتعاش پیدا می کند باعث می شود تا طی پروسه ای که در انواع مختلف میکروفون ها متفاوت است انرژی صوتی به انرژی الکتریکی تبدیل شود. این ارتعاشات به یک جریان الکتریکی تبدیل می شود که می توان از این جریان الکتریکی به طرق مختلف استفاده کرد.

حال جواب سوال شما:
در اکثر تلفن های همراه امروزی از میکروفون های خازنی استفاده می شود که در اینجا میکروفون خازنی را معرفی می کنیم

میکروفون خازنى ( منبع )
در اين نوع ميکروفن، ديافراگم فلزى کاملاً کشيده و نازک در نزديکى سطحى فلزى و صاف قرار گرفته است. فشارهاى موجى صدا باعث مى‌شود که حجم بين اين دو سطح تغيير يابد و از اين‌رو ظرفيت خازن ساخته شده بين اين دو سطح تغيير کند. برخلاف ساير ميکروفن‌ها، ميکروفن خازنى به مولد برق DC و يک پيش‌تقويت ‌کننده احتياج دارد.
ميکروفن خازنى داراى معايبى است که بزرگى و حساسيت بيش از حد از آن جمله هستند. ضمناً در مقابل منابع صوتى بلند مجاور دچار واپيچيدگى خواهد شد.
اين ميکروفن کيفيت بسيار خوبى از صدا توليد مى‌کند (معمولاً ۲۰ تا ۱۸۰۰۰ هرتز) و نسبت به صداهاى گذرا واکنش بسيار بالائى دارد. از ميکروفن خازنى براى صدابردارى بسيار حساس استفاده مى‌شود (صدابردارى در صحنه‌هاى متحرک و ايستا) به‌ويژه هنگامى که منبع صوتى در فاصلهٔ دور قرار دارد (به‌صورت ميکروفن آويز در ارکسترهاى بزرگ). از طرف ديگر مى‌توان اين ميکروفن را به‌عنوان بوم صدا، بوم دستي، پايه‌اى و آويز نيز به‌کار گرفت.
- ميکروفن الکترت (Electret Capsule؛ نوع خاصى از ميکروفن خازنى.) : اين نوع ميکروفن کاربرد وسيعى به ‌عنوان ميکروفن شخصى يا ميکروفن مخفى دارد و داراى کفيت خوبى در صدابردارى است. اين نوع نسبتاً ارزان و کوچک ميکروفن داراى ديافراگم پلاستيکى است که بار الکترو استاتيک 'دايم' دارد؛ از اين‌رو به ولتاژ قطبى نياز نخواهد داشت. تقويت‌کنندهٔ کوچکى که با باترى کار مى‌کند در محفظهٔ ميکروفن کار گذاشته شده است. در اثر کهنه شدن و کار کردن زياد، اشکالاتى در عملکرد اين ميکروفن پديد مى‌آيد؛ از جمله، از بين رفتن فرکانس‌هاى بالا، کاهش حساسى و افزايش نوفهٔ زمينه. اختلالات در اين ميکرون بر اثر رطوبت زياد، بخار، حرارت و گرد و خاک سرعت بيشترى مى‌گيرد.

پس از اینکه میکروفون صوت را به جریان الکتریسیته تبدیل کرد این جریان توسط امواج الکترومغناطیسی (اما نه به صورت مستقیم)
به تلفن همراه شخص دوم می رسد و در آنجا توسط بلنگویی که جریان الکتریکی را به ارتعاشات صوتی تبدیل می کند به گوش شنوده می رسد.

اطلاعات بیشتر : + , + , + , + , + , + , + , + , +

پاسخ داده شد 26 May 2013 توسط سعید (32,140 امتیاز)
انتخاب شده 8 Jun 2013 توسط سعید

چه حــــــالی میده جوابی رو که دادی بلافاصله بهترین پاسخ انتخابش کنی...

پرسشهای مرتبط

+7 رای
0 پاسخ 244 بازدید
...