به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

چرا در کادر بندی عکاسی مرکز تصویر (وسط عکس)ضعیف ترین نقطه است؟

+5 رای

سوال فقط مربوط عکاسی می باشد.

پرسیده شد 7 Apr 2014 در اینترنت توسط محمد رضا امیری (200 امتیاز)
بازنگری شد 7 Apr 2014 توسط سعید

1 پاسخ

+2 رای

اول اینکه در کادربندی،هر زاویه و هر نوع ترکیب بندی برای القای حس خاصی کاربرد داره؛یعنی حتی وسط عکس هم کاربرد خاص خودش رو داره و عموما برای القای حس تعادل،آرامش،تقارن و بوجود آوردن حالت های ایستا در عکس به کار برده میشه.
دوم اینکه تحقیقات نشان داده که نسبت های یک سوم و نقاط طلایی بیش از دیگر نقاط توجه بیننده رو به خودشون جلب میکنن و در بین خطوط و نسبت های یک سوم،خط عمودی سمت راست اهمیت بیشتری در ترکیب بندی داره،زیرا چشم عموم افراد از سمت چپ تصویر وارد میشه و در خط عمودی سمت راست متوقف میشه.
با این حال قبل از ترکیب بندی باید هدف عکس و حسی که قراره به بیننده القا کنه برامون مشخص باشه تا با استفاده از قواعد ترکیب بندی بتونیم حس مورد نظر رو به بیننده القا کنیم.

پاسخ داده شد 9 Apr 2014 توسط آریان (28,220 امتیاز)

پرسشهای مرتبط

+5 رای
2 پاسخ 1,161 بازدید
+1 رای
1 پاسخ 123 بازدید
0 رای
0 پاسخ 270 بازدید
پرسیده شد 23 Apr 2017 در موارد دیگر توسط آران (6,020 امتیاز)
...