به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

جهت حرکت دنباله دارها نسبت به خورشیدچگونه است؟

+6 رای

چرادنباله دارها خلاف جهت حرکت خورشید حرکت میکنند؟

پرسیده شد 7 Apr 2014 در کیهان شناسی توسط ساراخیامی

1 پاسخ

+3 رای

هسته دنباله دارها یک توپ از یخ و ذرات غبار سنگی است که شبیه به یک گلوله برفی کثیف یخ زده می باشد در یخ هسته دنبال دارها بیشتر آب منجمد و مواد منجمد دیگر مانند آمونیاک، دی اکسید کربن، مونوکسید کربن و متان وجود دارد.
وقتیکه دنباله دارها وارد قسمت های داخلی منظومه شمسی می شوند گرمای خورشید سبب تبخیر قسمتی از یخ موجود در سطح هسته آنها شده و ذرات غبار و گاز با فشار از دنباله داربه فضا پرتاب می گردد.
پرتوهای خورشید ذرات غبار را از قسمت انتهای آن ها iبه خارج می راند و این ذرات سبب به وجود آمدن دم یا دنباله دار آنها می گردد و همزمان با این اتفاق بادهای خورشیدی که سرعت بالایی در حرکت دارند ذرات باردار الکتریکی را به یون باردار تبدیل نموده و در دنباله آنها جریان می دهد.
دم های دنباله دارها توسط پرتوها و بادهای خورشیدی حرکت داده می شوند همیشه در خلاف جهت خورشید می باشند
به نقل از باشگاه خبرنگاران

پاسخ داده شد 16 Apr 2014 توسط مهندس پورنگ (26,950 امتیاز)

پرسشهای مرتبط

+1 رای
0 پاسخ 579 بازدید
...