به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

دریافت امواج توسط موبایل

+9 رای

در مورد شبکه های دریافت کننده ی امواج توضیح بدید، مثلا چطور میشه که ما یک شماره موبایل رو میگیریم و امواج به اون موبایل منتقل میشه؟

پرسیده شد 2 Jul 2013 در علوم رایانه توسط مهدوی (170 امتیاز)
ویرایش شده 5 Jul 2013 توسط سعید

1 پاسخ

+1 رای
 
بهترین پاسخ

به نقل از نارنجی

enter image description here

۱- در ابتدا تلفن همراه نزدیک ترین ‎آنتن مخابراتی تلفن همراه ‎را شناسایی می کند. زمانی که شما اقدام به برقراری تماس تلفنی و یا روشن نمودن تلفن همراهتان می کنید، تلفن همراه شما یک پیام به همان آنتن ارسال می کند.

enter image description here

‎۲- در این مرحله تماس شما از طریق کابل و یا فیبر نوری به نقطه دسترسی بیسیم، واقع در ‍‍پایین دکل که به یک سویچ چند پرت متصل است، حرکت می کند.

enter image description here

۳- تماس شما (به همراهی بقیه تماس ها) ۲ راه برای انتقال به شبکه اصلی را دارد. ‎راه اول که روش معمول انتقال داده هاست، از طریق خطوط T1 ‎و یا T3 ‎بر روی بستر کابلی واقع در زیر زمین انجام می پذیرد.
‎در روش دوم داده ها از طریق یک آنتن بیسیم پرقدرت که در دید مستقیم یکی دیگر از سایتهای دارای اتصال کابلی قرار دارد، توسط امواج ‎ریز موج ‎منتقل می گردند. ‎این روش یا به صورت پشتیبان در زمان ضعف اتصال زمینی استفاده می شود و یا زمانی که از لحاظ فیزیکی خطوط T1 و یا T3 به کلی وجود ندارند.

enter image description here

4 - تماس ورودی از شبکه اصلی به سمت سوییچ باز می گردد و پس از آن به بالا، به سمت آنتن هدایت می شود تا به سمت دستگاه تلفن همراه برود.

‎(در صورتی این اتفاق رخ می دهد که دستگاه تلفن در پوشش همان آنتن باشد)
‎اگر شما جابجا شوید سیگنالی مبتنی بر تغییر سلول از طرف سلول تحت پوشش آنتن جدید به سمت تلفن همراه شما ارسال می گردد، که از آن زمان به بعد آن سلول مسئول برقراری ارتباط شما با شبکه اصلی می باشد.

پاسخ داده شد 4 Jul 2013 توسط سعید (32,140 امتیاز)
انتخاب شده 5 Jul 2013 توسط سعید

با سلام
خیلی خوب بود مفید و مختصر.
با تشکر

پرسشهای مرتبط

+2 رای
1 پاسخ 1,142 بازدید
+3 رای
2 پاسخ 403 بازدید
+5 رای
1 پاسخ 510 بازدید
پرسیده شد 5 Feb 2014 در اینترنت توسط احمد (1,160 امتیاز)
...