به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

اثر فیزیولوژیک شتاب های بسیار بالا بر بدن چیه؟

+4 رای

مثلا تاثیرش بر ماهیچه ها.جریان خون و این قبیل چیزا

پرسیده شد 25 Apr 2014 در فیزیک کاربردی توسط ناشناس

2 پاسخ

0 رای

سلام این حالت یکی از مشکلات خلبان های اولیه ی هواپیماهای جنگی بود .
چون باعث سنگینی خون و نرسیدن خون به مغز میشد که بیهوشی را به همراه داشت.
که این حالت بیشتر در مانور های سنگین هوایی رخ می داد ولی امروزه لباس هایی طراحی شده که این مشکل را حل کرده است.

پاسخ داده شد 29 Oct 2014 توسط Dragon (10,310 امتیاز)
بازنگری شد 1 Nov 2014 توسط Dragon
0 رای

خلبان آمریکایی «جورج فرانکلین اسمیت» در تاریخ 26 فوریه 1955 با یک جت مافوق سرعت صوت یک پرواز آزمایشی انجام داد اما بعد از شکستن دیوار صوتی جت دچار حادثه شد و سقوط کرد و خلبان مجبور شد از جت به بیرون بپرد.جورج با سرعت بسیار بالایی به درون دریا افتاد و البته نجات پیدا کرد.زمانی که پزشکان جراحات وارد شده بر بدن جورج را بررسی کردند به نتایج قابل تاملی رسیدند:
1-وقتی جورج از هواپیما پرتاب شد بیرون،سرعتش بر اثر جاذبه افزایش یافت و آنچه که ما آن را وزن می نامیم بسته به مقدار جاذبه ای دارد که بر ما تاثیر می گذارد.بنابراین هر قسمت از بدن خلبان 40 برابر سنگین تر شد.این حالت تقریبا مشابه شرایطی است که شما از قله ی یک قطار تفریحی شهربازی با سرعت نسبتا بالا به سمت پایین سرازیر می شوید.اما چون سرعت جورج خیلی بیشتر بود این تاثیر تقریبا مرگبار شد.
2-حتی خون خلبان نیز لحظاتی سنگین تر شد.خون سنگین از رگهای خونی سنگین او فوران کردند.این امر باعث کبودی های زیادی بر بدن او شد.بدن او آنقدر گبود شد که سرش باد کرد و مانند یک توپ فوتبال ارغوانی شد.
3-هنگام سقوط در سرعت بالا پلکهای جورج بر اثر بادی که زوزه کشان او را وحشیانه به این سو و آن سو می کشاند خونریزی کرد.

(منبع:کتاب حقایق هولناک درباره نیروها-از مجموعه کتاب های علوم ترسناک-ص67 و 68)

پاسخ داده شد 8 Mar 2016 توسط ِD.amir (3,650 امتیاز)
...