به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

آیا تصویر کامل و واضحی از جهانی که در آن زندگی می کنیم وجود دارد؟

+2 رای
پرسیده شد 22 Sep 2012 در کیهان شناسی توسط سعید (32,140 امتیاز)

2 پاسخ

+3 رای
 
بهترین پاسخ

تا کنون تصویر واضحی از جهانی که در آن هستیم وجود ندارد زیرا همانطور که می دانیم زمانی امکان بدست آوردن تصویری از یک جسم یا منطقه به وجود می آید که ما از خارج از آن شیئ به آن نگاه کنیم حال به دلیل اینکه ما انسان ها در این جهان زندگی می کنیم پس نمی توانیم تصویر مشخصی از این جهان داشته باشیم.
ولی گاها تصاویری منتشرمی شود که بر پایه حدس و گمان می باشند

پاسخ داده شد 22 Sep 2012 توسط سعید (32,140 امتیاز)
بازنگری شد 26 Sep 2013 توسط سعید
+2 رای

جهان را از دو نظر یکی در اندازه های بسیار بزرگ ودیگر در اندازه های بسیار کوچک بررسی میکنیم،در اندازه بزرگ به شکل وساختار ستاره ها ابر نواختر ها و سیاهچاله ها میپردازیم تلسگوپها براساس مکانیسمشان شامل نوری ،رادیویی،اشعه گاما و... تصاویر و ساختاری از انها به ما نشان داده اند البته در مورد سیاهچاله ها اطلاعات کاملی نداریم چون انها هیچ نور ،اشعه یا گرمایی ساتع نمیکنند چون تمام انها را با جاذبه بسیار خود فرو میخوردبنابراین تصویری از انها نداریم البته این تعریف و خاصیت سیاهچاله هاست.از نظر شکل کلی جهان اشکال مختلفی پیشنهاد شده است ّکروی استوانه ای زین اسبی،و(پیکسلی که نظریه خودم است البته من در حد نظریه دادن نیستم اما واژه دیگری پیدا نکردم)
ازلحاظ اندازه های کوچک از زمان کشف اتم تا امروز که ذرات هیگز ودیگر ذرات زیر اتمی کشف شده اند تصور بهتری از جهاناطرافمان به ما داده اند کوجکترین فاصله مکانی نبز 10به توان منفی35متر میباشد.البته همانطور که سعید جان گفتند مابرای اینکه تصویر کلی از تمام جهان داشته باشیم باید از جهان خارج شویم که این یک پارادوکس واضح است.
البته اگر بخواهیم از دیدی فلسفی به قضیه نگاه کنیم هرانچه که ماازمحیط درک میکنیم خود واقعیت نیست بلکه متناسب با واقعیت است

پاسخ داده شد 12 Nov 2013 توسط آرش محمدی بلبان آباد (14,950 امتیاز)
بازنگری شد 12 Nov 2013 توسط آرش محمدی بلبان آباد

پرسشهای مرتبط

...