به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

این چهار سیارک که بین مریخ و مشتری هستند جریانشون چیه؟

+4 رای

در یک متن انگلیسی خوندم که چهار سیاره کوچک که خیلی ریز هستند بعد از مریخ و قبل از مشتری قرار دارند، این ها چطوری هستند؟

پرسیده شد 9 Jun 2014 در سیاره شناسی توسط ناشناس

2 پاسخ

0 رای

احتمالا بايد خرده سياره باشند. این خرده سیاره ها ا حتمالاً بازمانده اجرامی هستند که به هنگام شکل گیری منظومه شمسی در 5/4 میلیارد سا ل پیش، نتوانستند با هم ترکیب شوند و سیاره دیگری را به وجود آورند. این کمربند همانند دیواری ، سیارا ت درونی و سنگی منظومه ما را ا ز سیارات غول پیکر گازی شکل جدا می کند. اندازه این اجرام ا ز چند متر تا چند صد کیلومتر متغییراست واز شکل هندسی مشخصی برخوردار نیستند. تعداد دیگری از خرده سیاره ها ی سنگی منظومه شمسی نیز در نقاط L4 و L5 لاگرانژی مشتری( که به سیارک های تروژان و گریکزمعروف اند) به دام افتاده اند و همراه با مشتری به دور خورشید می چرخند.
enter image description here
http://parssky.com/view/2429.aspx

پاسخ داده شد 1 Dec 2014 توسط مهندس پورنگ (26,950 امتیاز)
بازنگری شد 2 Dec 2014 توسط مهندس پورنگ
0 رای

بین مشتری و مریخ یک کمربند سیارکی قرار داره که بعضا برخی از سیارکهاش از مدار خارج شده و به سیارات اطراف برخورد می کنند.البته به گفته دانشمندان بخش اعظمی از این سیارک ها توسط مشتری مکیده میشه.

پاسخ داده شد 7 Mar 2016 توسط ِD.amir (3,650 امتیاز)

پرسشهای مرتبط

0 رای
1 پاسخ 324 بازدید
پرسیده شد 6 Mar 2017 در معماهای علمی توسط حمید زارعی
...