به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

چرا جسد پس از مرگ در آب بر روی آب باقی می ماند و به درون آب فرو نمی رود ... ؟

+3 رای

چرا جسد پس از مرگ در آب بر روی آب باقی می ماند و به درون آب فرو نمی رود ... ؟

پرسیده شد 13 Aug 2014 در موارد دیگر توسط loveb_9308 (270 امتیاز)

2 پاسخ

+1 رای

با توجه به قانون ارشمیدش اگر قسمتی و یا تمام یک جسم در آب فرو رود ، آن مقدار از وزن خود را که برابر وزن اب جا به جا شده است ، از دست میدهد .
شناور ماندن یک شیء بر روی یک سیال بستگی به چگالی آن شیء و مایع دارد ، بدین ترتیب اگر چگالی شییء کمتر از چگالی آب باشد ، آن شیء فقط تا نقطه ای در آب فرو می رود که آب جا به جا شده هم وزن شیء مورد نظر باشد وزن بدن انسان کمتر از وزن آب حجمش است. به همین دلیل جسدی که در آب قرار می گیرد، برای چند ثانیه بر روی آب شناور می ماند. اما وقتی آب به درون بافت های بدن نفوذ می کند، وزن آب هم حجمش می شود و در آب فرو می رود. پس از مدتی جسد شروع به انبساط می کند و جحم آن افزایش می یابد. در این حالت وزن آبی که جسد جایش را می گیرد بیش ازوزن جسد می شود. به همین جهت جسد بالا می آید و بر روی آب شناور می ماند.

پاسخ داده شد 8 Jun 2015 توسط یرستان (400 امتیاز)
0 رای

بسم الله الرحمن الرحیم پروردگار در قران اشاره به دو نوع اب دارد که ما از هر دو نوع ان می توانیم سود ببریم ولی بین انها تفاوت ۱۸۰ درجه ای وجود دارد افرادی همچون امامان هیچ زمان غرق در اب ناپاک نمی شوند-ان الحسین سفینه النجاه مصداق همین گفتار است- وافراد مرده هیچ وقت نمی توانند از اب پاک بهره مند شوند مثل مورد اشاره شده بالا همه ی این پدیده ها ملک های پروردگارند تا ما راه سعادت را بیابیم وجالب شباهت ظاهری هر دو مورد می باشد ومردم همیشه از این نقطه در امتحان قرار می گیرند ونیات درونیشان پدیدار می گردد وبسیاری از مردم افراد مرده را کشتی نجات می پندارند وقتی به انها پناه می برند مرده ها باعث غرق شدن زنده ها یی که به انها پناه اورده اند می شوند ای کاش ما از علوم طبیعی در جهت خدا شناسی بهره می بردیم والسلام

پاسخ داده شد 3 Dec 2014 توسط امجد (50 امتیاز)

یه سوال علمی یک پاسخ علمی میخواد.
اول از نظر علمی بهش جواب میدیم و بعد ارتباطش و با خداشناسی مطرح میکنیم.. اینطوری به علم خدا هم بیشتر پی میبریم.

پرسشهای مرتبط

+12 رای
4 پاسخ 97,654 بازدید
...