به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

چرا راهی برای درمان HIV نیست؟

0 رای

HIV یا همون بیماری نقص ایمنی ایدز

پرسیده شد 31 Oct 2014 در کالبد شناسی توسط Dragon (10,310 امتیاز)

4 پاسخ

+2 رای
 
بهترین پاسخ

ویروس ایدز(Human Immunodeficiency Virusبه معنی ویروس نقص ایمنی انسان) ویروسی RNAدار به اندازه ی 125نانومتراست.این ویروس دارای 2عدد RNA به تعداد 9000 نوکلئوتید،2آنزیم رونوشت بردار معکوس(برای تبدیل RNA به DNA درون سلول میزبان) لایه ای پروتئینی به نام کپسید،پوششی از جنس غشای سلول میزبان و گلیکوپروتئین هایی برای شناسایی و ورود به داخل سلول میزبان خود می باشد.
این ویژگی ها این ویروس را به ویروسی تکامل یافته و پیشرفته ای تبدیل کرده است.این ویژگی ها همه در غیرکنترل بودن این ویروس دخیل اند اما عامل اصلی ماده ی وراثتی این ویروس است.اکسیژن ماده ای با تمایل زیاد برای انجام واکنش شیمیایی است.این عنصر در ساختمان RNA و جود دارد و موجب قابلیت زیاد RNA برای جهش می شود.با جهش یافتن ماده ی وراثتی ویروس،آنتی ژن های سطحی ویروس هم تغییر می یابد و شناسایی آن توسط سیستم ایمنی بدن تقریبا غیر ممکن می شود.همچنین RNA این ویروس در سلول میزبان خود(نوع خاصی از سلول های ایمنی بدن) توسط آنزیم رونوشت بردار معکوس تبدیل به DNA پایدارتر می شود.اینDNA جدید به DNA سلول میزبان متصل می شود و مدت زمان زیادی بی اثر می می ماند و با تقسیمات میتوز سلول میزبان بیشتر و بیشتر می شود.این ها فقط برخی از عوامل غیر قابل درمان بودن ایدز است.امیدوارم قابل استفاده برای شما باشد.

پاسخ داده شد 6 Nov 2014 توسط حسین جهانی (480 امتیاز)
انتخاب شده 6 Nov 2014 توسط Dragon

خیلی ممنون از پاسخ خوبتون

+1 رای

چرا كه HIV يك ويروس است و ويروس ها شكل هاي گوناگوني دارند به همين دليل نمي توان براي آن ها درماني قطعي ساخت.

پاسخ داده شد 4 Nov 2014 توسط مبين (400 امتیاز)
+1 رای

H.I.V ویروسی است ک دائما در حال تغییر است(هم از لحاظ ژنی و هم از لحاظ ظاهر فیزیکی)بدین صورت که با ورود به بدن هر فرد و با کسب ژن های مختلف خود رو تغییر میدهد و به این علت نمیتوان برای آن داروی مناسب پیدا کرد.
در ضمن H.I.V و aids بر روی تعدادی از افراد مبتلا درمان شد ولی درمان،عمومی و سریع نیست.

پاسخ داده شد 4 Nov 2014 توسط چوب (720 امتیاز)
0 رای

با سلام چون فکر میکنم که ویروس ایدز به سلول های دفاعی بدن یعنی گلبول های سفید حمله میکنند.طبیعی است که وقتی سرباز های دفاعی بدن اسیب ببینند بدن نمیتواند از خود دفاع کند.

پاسخ داده شد 23 Feb 2015 توسط گژدهم (300 امتیاز)

پرسشهای مرتبط

0 رای
2 پاسخ 5,920 بازدید
پرسیده شد 11 Jul 2017 در موارد دیگر توسط zakiehmalakooti (1,870 امتیاز)
+5 رای
2 پاسخ 3,564 بازدید
+6 رای
1 پاسخ 400 بازدید
+5 رای
1 پاسخ 53,629 بازدید
پرسیده شد 21 Jul 2013 در سم شناسی توسط سحر (70 امتیاز)
...