به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

چرا وقتی فضا نوردان از اتمسفر خارج می شوند با وجود آنکه خورشید هم آنجا می تابد فضا سیاه است؟

+6 رای

یعنی چرا فضا نوردان وقتی به فضا میروند آنجا تاریک است؟

پرسیده شد 28 Dec 2014 در اینترنت توسط امیرحسن (250 امتیاز)

2 پاسخ

+3 رای

چرا فضا تاریک نباشد؟
ما عادت کرده ایم که آسمانمان در روز روشن باشد. بدون اینکه متوجه باشیم که این هوای اطراف کره زمین است که در اثر عبور نور خورشید به رنگ آبی روشن می شود و نورش به چشم ما می رسد. در خارج جو زمین که این هوا موجود نیست، نور خورشید و ستارگان از همه جای فضا عبور می کنند ولی تا به گاز غلیظ یا ماده دیگری برخورد نکنند به طرف ما منعکس نمی شوند و در نتیجه همه جا جز ستارگان تاریک دیده می شود!

پاسخ داده شد 9 Jan 2015 توسط علاقمند (140 امتیاز)
0 رای

چون در فضا هیچ سطحی وجودندارد که نور به ان بتابد و باز تاب شود روشنایی از همین عمل به دست میاد . مثلا الان یه سفینه فضایی رو به رویی خورشید قرار بگیره روشن میشه .این در مورد ماه هم صدق میکنه.

پاسخ داده شد 10 Jan 2015 توسط سروه فرامرزی اقدم (6,070 امتیاز)
...