به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

استرس در انسان وابسته به چه عواملی است؟(توضیح دهید)

+1 رای

استرس چگونه در انسان بوجود می آید و چگونه از بین می رود و عوامل وابسته به این تغییرات چیست؟

پرسیده شد 8 Jan 2015 در زیست شناسی توسط مسعود غفوریان (3,520 امتیاز)
ویرایش شده 8 Jan 2015 توسط مسعود غفوریان

1 پاسخ

+1 رای

عوامل ایجاد کننده استرس را می‌توان به دو دسته بیرونی و درونی تقسیم کرد؛ مهم‌ترین عوامل استرس زای بیرونی عبارتند از مشکلات زندگی (مشکلات اقتصادی، ناامنی شغلی، کار طاقت‌فرسا) و دگرگونی‌های زندگی (مرگ همسر، فرزند یا والدین، ازدواج، طلاق و مهاجرت)؛ اگر استرس از حد معینی فراتر رود به پریشانی تبدیل می‌شود و سلامتی و عملکرد فرد دچار اختلال می‌شوند.
http://www.beytoote.com/psychology/khanevde-m/what2-stress.html
در شرايط استرس، توليد سلول‌هاي ايمني نوع لنفويست T افزايش مي‌يابد و مقدار زيادي سم در بدن انسان جمع مي‌شود. افزايش توليد هورمون آدرنالين در بدن به دنبال قرار گرفتن در استرس و در شرايط جديد ناموزون با بدن، دچار مي‌شود، توليد بيش‌تر آدرنالين به بدن كمك مي‌كند تا انرژي بيش‌تري براي مقابله با شرايط جديد داشته باشد. از طرفي توليد آدرنالين، ذخاير مواد قندي را تخليه مي‌كند. افزايش ترشح بدن پاسخ طبيعي بدن ما به استرس است. غذا بر روي فعاليت مغز تأثير مي گذارد. به عبارتي مواد غذايي بر روي فعاليت تركيبات شيميايي به نام نوروترانسميتر اثر مي گذارند. اين تركيبات براي هوشياري بدني لازم هستند.
http://moshaver-elmi.ir/ForHost/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%B3-%DA%86%D9%8A%D8%B3%D8%AA%D8%9F.aspx

پاسخ داده شد 13 Feb 2015 توسط مهندس پورنگ (26,950 امتیاز)

پرسشهای مرتبط

+4 رای
1 پاسخ 805 بازدید
...