به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

قطر یک فوتون نور چقدره؟

+1 رای

قطر یک فوتون نور چقدره؟ اگه جواب بدید ممنون میشم

پرسیده شد 3 Apr 2015 در کیهان شناسی توسط آرش محمدی بلبان آباد (14,950 امتیاز)

2 پاسخ

+1 رای

فوتونها دارای خواص ذره ای و موجی می باشند و هم رفتار ذره گونه و هم خاصیت موجگونه از خود نشان می دهند و برای همین منظور اصطلاح سطح مقطع واکنش برای آنها مطرح می گردد که از هر انرژی به انرژی دیگر متفاوت بوده و با واکنش نور با مواد مختلف نیز این اندازه متفاوت است. یعنی این مقدار نفوذ پذیری قویا وابسته به انرژی ذره نوری یا موج نوری می باشد و برای آنها قطر تعریف نمی گردد. یعنی هر نوری که دارای فرکانس بیشتری باشد دارای انرزی بیشتر بوده و نفوذ پذیری آن بیشتر می گردد. برای مثال موج رادیویی و نور چراغ قوه از یک نوع ولی با انرژی های متفاوتی هستند به همین خاطر موج رادیویی از بسیاری از موانع(دیوار) عبور می نماید و لی نور چراغ قوه نمی تواند از طرف دیگر یک کتاب مشاهده گردد.

پاسخ داده شد 5 Apr 2015 توسط Hossein2015 (230 امتیاز)

ممنون یعنی در واقع بر اساس اصل عدم قطعیت نمیتوان مکان و قطر این گونه ذرات را اندازه گیری کرد.

0 رای

ارش جان مطمئنا ما هنوز نمیتونیم اونو اندازه بگیریم.شاید قطر این ذرات که فقط وجودشون یک حدسه درباره رفتار نور,برابره با1/10000000000000000از کوچکترین ضریب خطایی که دقیق ترین دستگاه هامون میتونن ندازه بگیرن.درضمن ما نه انرژی یک فوتونو داریم نه هیچ چیزه دیگه ای که بزاریم تو فرمول.
(-:

پاسخ داده شد 3 Jun 2016 توسط badboy (10,410 امتیاز)

پرسشهای مرتبط

...