به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

سیاهچاله چرا جاذبه دارد؟

+1 رای

من ازکسی که رشته اش شیمی بود پرسیدم و اون چیزایی از کتاب شیمی کوانتومش گفت ولی تنها چیزی که فهمیدم این بود که به الکترون ربط دارد کسی می تونه سادشو توضیح بده؟

پرسیده شد 30 May 2015 در اینترنت توسط رومینا (30 امتیاز)

1 پاسخ

0 رای

وقتی ستارگان پر جرم سوخت خود را به طور کامل از دست می دهند نمی توانند خود را تحمل کنند و نیروی جاذبه خودشان بر خودشان غلبه می کند و آنها را به اصطلاح رمبیده می کند به درون خود

پاسخ داده شد 31 May 2015 توسط یرستان (400 امتیاز)

میشه بیش تر توضیح بدید

ستاره‌ها برای حفظ تعادل بین گرانشی که به‌طور مداوم در حال تلاش برای کشیدن مواد به داخل‌اش است و همجوشی‌های هسته‌ای در مرکز ستاره که سبب اعمال فشار به بیرون می‌شود به سختی در حال فعالیت‌اند. در مواردی که سوخت حاصل از همجوشی‌های هسته‌ای ستاره‌ای تمام می‌شود تعادل از بین می‌‍رود و گرانش غالب می‌شود و باعث می‌شود تا ستاره به روی خودش فرو بریزد.(متل تعادلی که بین فشار هوا درون بدن وبیرون بدن هست)

پرسشهای مرتبط

+2 رای
2 پاسخ 894 بازدید
0 رای
1 پاسخ 1,286 بازدید
پرسیده شد 13 Feb 2016 در اینترنت توسط ناشناس
+5 رای
2 پاسخ 3,563 بازدید
0 رای
1 پاسخ 2,602 بازدید
+4 رای
1 پاسخ 752 بازدید
...