به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

سرعت نور

+2 رای

می خواستم بدونم اگه با نور خورشید در 8 دقیقه به زمین می رسه..پس برای رسیدن به خورشید هم 8 دقیقه نوری لازمه فقط؟

پرسیده شد 15 Aug 2015 در کیهان شناسی توسط ناشناس

دقيقه نوري، روز نوري و يا سال نوري، اينها واحد اندازه گيري زمان نيستن. واحد اندازه گيري مسافت هستن. پس اين عبارت كه براي رسيدن به خورشيد ٨ دقيقه نوري زمان لازمه از اساس عبارت اشتباهيه. دقيقا مثل اين ميمونه كه بپرسيد آيا براي رسيدن از تهران به مشهد ٩٠٠ كيلومتر لازمه فقط؟ عبارت درست اين هست كه فاصله زمين تا خورشيد ٨ دقيقه و ١٩ ثانيه نوري هست.

1 پاسخ

+1 رای

در شرایط کاملا مساوی بله. ولی اگر منظور شما سفر انسان به خورشید با سرعت نور باشه به دلیل انکه سایر اشیا به غیر از نور دارای جرم هستند بنابراین تحت مقاومت هوا و سایر پدیده ها قرار می گیره در صورتیکه نور فاقد جرم و تنها دارای انرژی است پس بیشتر از 8 دقیقه طول خواهد کشید.

پاسخ داده شد 28 Aug 2015 توسط مهندس پورنگ (26,950 امتیاز)

پرسشهای مرتبط

+2 رای
0 پاسخ 128 بازدید
پرسیده شد 6 Mar 2016 در معماهای علمی توسط muhammad huseyni nazirzode
...