به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

در مورد نور

0 رای

با سلام خدمت دوستان عزیز،من کسی هستم که تو مدرسه فیزیکم زیاد خوب نیست؛ولی یک سوال به ذهنم خطور کرد:
مگه فیزیکدان ها نمی گویند که فوتون ها وزنی ندارند،و هر جسمی که با سرعت نور حرکت کند،در زمان سفر خواهد کرد.پس فوتون ها که با سرعت نور حرکت می کنند،در زمان جابجا می شوند؟پس اگر در زمان جابجا شوند در نتیجه زمان رسیدن نور خورشید به زمین نباید چند دقیقه باشد و باید در آن واحد نور به زمین برسد.
با تشکر،امیر حسین محبی از مدرسه شهید سلطانی 5 استان البرز

پرسیده شد 1 Sep 2015 در فیزیک کاربردی توسط امیر حسین محبی

1 پاسخ

+1 رای

فوتون وزن نداره؛ بلکه دارای انرژی است. ولی طبق قانون پایستگی جرم و انرژی، جرم میتونه به انرژی و انرژی به جرم تبدیل میشه. در این شرایط اگه یه فوتون به جسم تبدیل بشه بنا به انرژی که حمل میکنه، وزنی داره که به صورت زیر محاسبه میشه:
m=E/C^2
و اساسا فتون بدون جرم محسوب ميشه.
شايدبهتره گفت فوتون در حال حركت جرم دارد پس زماني فوتون هاي حركت مي كنند زمان تلف مي شود.
سرعت نور مشخص است و با اين سرعت به زمين مي رسد و به دليل فاصله زمين تا خورشيد، نور 8 دقيقه و 20 ثانيه طول ميكشه تا به زمين برسه.

پاسخ داده شد 10 Oct 2015 توسط مهندس پورنگ (26,950 امتیاز)

پرسشهای مرتبط

...