به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

سلام.قانون دوم نیوتون شتاب نامداردو یکاهای شتاب متربرمربع ثانیه و نیوتون برکیلوگرم هستند.اثبات کنید چرامتربرمربع ثانیه ونیوتون برکیلوگرم معادل یکدیگرند؟

+1 رای

سلام.قانون دوم نیوتون شتاب نامداردو یکاهای شتاب متربرمربع ثانیه و نیوتون برکیلوگرم هستند.اثبات کنید چرامتربرمربع ثانیه ونیوتون برکیلوگرم معادل یکدیگرند؟

پرسیده شد 1 Dec 2015 در معماهای علمی توسط مریلا (70 امتیاز)

1 پاسخ

+1 رای

سلام

از نظر مفهومي طبق قانون دوم نيوتن شتاب برابر نيرو بر جرم است يعني براي ايجاد يك شتاب، بايد يه نيرويي به يك جرم وارد بشه از طرفي شتاب برابر تغييرات سرعت به زمان است يعني براي ايجاد يك شتاب بايد در زمان مشخص سرعت جسم تغييرات داشته باشد. حال واحد شتاب براي قانون دوم نيوتن برابر نيوتن بر كيلوگرم و براي فرمول تغييرات سرعت شتاب برابر متر بر ثانيه در صورت كسر و ثانيه در مخرج كسر است كه ميشه متر بر مجذرو ثانيه . در نهايت اين دو واحد با هم برابر ميشه. به عبارت ديگه برابري اون واحد به خاطر اينه كه براي يك كميت هستند.

پاسخ داده شد 5 Dec 2015 توسط مهندس پورنگ (26,950 امتیاز)
بازنگری شد 7 Dec 2015 توسط مهندس پورنگ

مرسی از جواب خوبتون ولی میشه از نظر ریاضی هم اثباتش کنید؟

مطلب رو به صورت رياضياتي بنويسيد ميشه اثباط اون . چون در اين سايت امكان بار گذاري فايل وجود نداره نميشه اثباط رو ارسال كنم.

پرسشهای مرتبط

+2 رای
0 پاسخ 888 بازدید
+8 رای
3 پاسخ 699 بازدید
...