به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

ایا بعد چهارم وجود دارد

0 رای

بعضی چیز های ماوراطبیعی را به بعد 4نسبت میدهند وباور دارند راستایی به سه راستای اول اضافه می شود که همه چیز را توضیح میدهند

پرسیده شد 12 Jan 2016 در نسبیت عام توسط سینا مومنی (2,050 امتیاز)

1 پاسخ

–1 رای

تا جاييكه كه معلومه تفسير هاي زيادي از بعد چهارم است. مثلا در فيزيك زمان را بعد چهارم در نظر مي گردند. ابعاد بيش از بعد سوم، قابل درك و مشاهده به وسيله چشم انسان نيست.

پاسخ داده شد 13 Jan 2016 توسط مهندس پورنگ (26,950 امتیاز)

وجودشو اثبات کنید

تفاسیر رو ارائه بدید

ببین . سه بعد هندسی داریم که مکان حضور یک جسم رو مشخص می کنه. پس با هر تغییر مکان ویژگی های جدیدی برای ان جسم رخ می دهد. مثلا ممکنه در نقطه a باران نباشد ولی در نقطه b که یک متر با نقطه a فاصله دارد باران در حال بارش باشد. حالا به این سه بعد یه مشخصه دیگه به نام زمان اضافه می کنیم . دانشمندان اون رو بعد چهارم می نامند ولی من طبق نظریه خودم اون رو مشخصه می دونم. چرا که بعد هندسی نیست. حالا مثلا نقطه b رو در نظر بگیر. همیشه در حال بارش باران نیست. ممکنه باران باشد یا نباشد پس به هندسی و موقعیت مکانی جسم وابسته نیست. اینجا پارامتر زمان خودش رو نشون می ده و در مسئله وارد میشه. حالا می تونیم بگیر در نقطه b در زمان t1 باران بود و در مان t2 باران در حال بارش نبود.
تفاسیر متفاوت همون مشخصه زمان یا بعد چهارم هندسی است. فیزیک دانان زمان رو بعد چهارم در نظر می گیرند و منظور ریاضیدانان از بعد چهارم بعد هندسی است.

در مورد بعد چهارم هندسی باید ابر مکعب رو بررسی کرد . یک نقطه بعد صفر است اونا رو بیرون بکشید میشه خط که بعد یکم است حالا این خط رو در جهت عمود بر ان بیرون بکش میشه مربع که بعد دوم است حالا مربع رو در جهت عمود بر اون دو ضلعش بیرون بکش میشه مکعب یعنی بعد سوم حالا مکعب رو در جهت عمود بر سه ضلعش بیرون بکش میشه بعد چهارم که یک اَبر مکعب بدست میاد . شاید تصورش سخت باشه.
enter image description here

enter image description here

حالا خوب شد و بهترین پاسخ

...