به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

چرا وقتی توپی را به زمین پرتاب می کنیم دباره به هوا برمی گردد اما وقتی یک انسان برزمین پرتاب می شود به هوا باز نمی گردد

0 رای

می خواستم بدونم چرا وقتی یک توی پر باد را با سرعت به زمین میکوبیم پس از برخورد دوباره به هوا برمیگردد اما وقتی یک انسان به زمین بر خورد می کند به هوا بر نمی گردد؟

پرسیده شد 27 Jan 2016 در دانشمند توسط کارگران (50 امتیاز)

اه تو شهر شما بر نمیگرده؟باید برگرده.
لابد چون انسان از خاکه.زمینم خاکیه و خاک خا هم به هم کشش دارند.
بگو طرف با خلوص بخوره زمین شاید جواب بده.اگه بازم نشد بگو هوا بگیره.بازم نشد بدون زمینت مشکل داره.
هخخخخ

1 پاسخ

0 رای

این مثل جز حوزه برخوردو تکانه می باشد. اجسامی که به هم برخورد می کنند دارای دو حالت هستند یا پس از برخورد انرژی جنبشی با قبل از برخورد ان جسم برابر است یا انرژی جنبشی جسمی پس از برخورد کمتر از انرژی جنبشی اولیه ان است حالت اول رو برخورد کشسان و حالت دوم رو برخورد ناکشسان می گویند. مثال برخورد کشسان، برخورد توپ با دیوار و مثال برخورد ناکشسان، برخورد توپ ب ساحل شنی است. در حالت اول توپ انرژی جنبشی خود رو حفظ می کند ولی در حالت دوم مقداری از انرژی جنبشی سبب تغییر حرکت ماسه شنی می شود و مقدار ان از مقدار اولیه کمتر می شود. برای همین است با برخورد انسان به زمین انرژی جنبشی درون بدن انسان تبدیل می شود و موجب برگشت ان به هوا نمی شود.

پاسخ داده شد 28 Jan 2016 توسط مهندس پورنگ (26,950 امتیاز)

پرسشهای مرتبط

...