به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

بعد منفی یکم

0 رای

آیا بعد منفی هم وجود دارد
مثلا جسمی منفی سه بعدی وجود دارد وآیا می توانیم بگوییم پادماده جسمی منفی سه بعدی است؟

پرسیده شد 27 Jan 2016 در فیزیک نظری توسط رومینا1 (1,060 امتیاز)

1 پاسخ

+1 رای
 
بهترین پاسخ

چیزی به نام بعد منفی نداریم ولی این به این معنا نیست که در محور های فضایی نتونیم به سمت منفی سیر کنیم و بعد نداشته باشیم ولی کسی نمیگه بعد منفی. در مورد پاد ماده نیاز به بررسی بیشتر داره.

پاسخ داده شد 29 Jan 2016 توسط مهندس پورنگ (26,950 امتیاز)
انتخاب شده 1 Feb 2016 توسط رومینا1

چرا بعد منفی نمی تواند وجود داشته باشد ؟

چون نیاز به در نظر گرفتن چیزی به نام بعد منفی نداریم. ابعاد منفی و مثبت ندارد. و با وجود بعد های عادی همه پدیده قابل توضیح و محاسبه است.به عنوان مثال حجم مکعب در سه بعد برابر a^3 است حالادر بعد سوم منفی میشه a^3- معنی ان چیست؟ حجم مکعب کمتر از صفر است؟ . در ضمن ابعاد فعلی به خوبی محور های منفی را نیز پوشش می دهند بنابراین در حال حاضر به نظر نمی رسه نیازی به ابعاد منفی باشه.

پرسشهای مرتبط

0 رای
1 پاسخ 112 بازدید
پرسیده شد 27 Jan 2016 در فیزیک نظری توسط رومینا1 (1,060 امتیاز)
+1 رای
1 پاسخ 390 بازدید
...