به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

چرا کولر رو در پشت بام و موتورخانه شوفاژ را در زیرزمین قرار میدهند؟

0 رای

چرا کولر رو در پشت بام و موتورخانه شوفاژ را در زیرزمین قرار میدهند؟

پرسیده شد 2 Apr 2016 در صداشناسی توسط ناشناس

2 پاسخ

0 رای

خیلی سادس.کوتور خانه زیاد به هوای ازاد نیاز نداره.فقط به تهویه نیاز داره در ضمن موتور خانه ای که ضد اب باشه(در مقابل اب باران)و در تغیرات فشار هوا و وزش باد بتونه مقاومت کنه کسی نمیسازه.هزینش زیاد میشه.اما کولر به هوای ازاد نیاز داره حجمش کوچیکه و خصوصیات بالا رو هم داره.داداش خودت میتونی جواب سوالتو پیدا کنی.
(-:

پاسخ داده شد 12 Apr 2016 توسط badboy (10,410 امتیاز)
–1 رای

وظیفه شوفاژخانه گرم کردن آب ذخیره شده در منبع و انتقال ان به واحد های ساختمان است. از طرفی گرما همیشه از جسم با دمای بیشتر به جسم با دمای کمتر منتقل می شود هر چه محیط قرار گیری شوفاژ خانه گرم تر شود و اختلاف دمای وسایل گرماساز با محیط کمتر باشد انتقال گرما از وسایل شوفاژخانه مثل دیگ به محیط کمتر شده در نتیجه شوفاژ خانه ها در محیط ها بسته قرار می گیرند.
کولر وسیله ای است که وظیفه خنک سازی فضای داخلی ساختمان را به عهده دارد.کولر از دو قسمت مهم تشکیل شده است یکی اواپراتور یا تبخیر کننده که داخل ساختمان قرار می گیرد و وظیفه دریافت گرمای داخل ساختمان را به عهده دارد و دیگری کندانسور یا چگالنده که وظیفه انتقال گرما به محیط بیرون را بر عهده دارد. کندانسور آن قسمتی از کولر است که بیرون از ساختمان نصب می گردد. کندانسور با انتقال گرمای مایع خنک سازی کولر به محیط باعث سرد شدن آن شده و این مایع سر شده با انتقال به اواپراتور و داخل ساختمان باعث جذب گرمای فضای داخل ساختمان می شود در نتیجه قرار گیری کندانسور در بیرون ساختمان فضای آزاد باعث انتقال گرمای بهتر آن خواهد شد. قرار گیری کندانسور در پشت بام بیشتر به دلیل استفاده مناسب تر از سایر فضا های ساختمان می باشد.
enter image description here
کندانسور یا چگالنده
enter image description here
شوفاژ خانه

پاسخ داده شد 4 Apr 2016 توسط مهندس پورنگ (26,950 امتیاز)

پرسشهای مرتبط

...