به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

چرا زمانی که ماحرف میزنیم صدایمان طوری دیگر به گوشما میرسد؟

+1 رای

اگر دقت کرده باشید ما همیشه اگر صدایمان را ضبط کنیم با چیزی که خودمان قبل از ضبط شدن میشنویم متفاوت است!

دلیل...................؟

پرسیده شد 18 Apr 2016 در اینترنت توسط م.م.ت (30 امتیاز)

2 پاسخ

0 رای

چرا همه از شنیدن صدای ضبط شده خودشان متنفرند؟
10 ماه ‌قبل
چرا همه از شنیدن صدای ضبط شده خودشان متنفرند؟

تقریبا برای همه چیزی بدتر از این نیست که صدای ضبط شده خودمان را بشنویم. صدای ما با چیزی که خودمان تصور می‌کنیم متفاوت است، نازکتر و نخراشیده‌تر. انگار چیزی کم دارد. قسمت آزاردهنده ماجرا این است که ضبط صوت به ما دروغ نمی‌گوید صدای واقعی ما همان صدای ضبط شده ماست نه چیزی که خودمان می‌شنویم. حالا سوال اینجاست که چرا صدای ما با چیزی که خودمان می شنویم متفاوت است؟

تمام صداهایی که ما می‌شنویم از صدای پرندگان و انسان‌ها گرفته تا افتادن چیزی از روی میز، یک موجی دارند که در هوا پخش می شوند. گوش بیرونی ما این امواج را می‌گیرد و مثل یک قیف آنها را از طریق گوش وارد سر ما می‌کند. این امواج درواقع به طبل گوش ما ضربه وارد می‌کنند و آن را می‌لرزانند واین لرزه‌ها به گوش داخلی ما وارد می‌شوند. گوش درونی جای است که تمام سیگنال‌های صوتی را می‌گیرد و برای تفسیر از طریق عصب‌های صوتی به مغز می‌فرستد.

نکته مهم این است که گوش داخلی ما تنها با صداهای بیرون تحریک نمی‌شود صداها و امواجی که از داخل بدن ما هم ایجاد می‌شوند در گوش درونی وارد می‌شوند و این ترکیب صدای داخل بدن با امواج داخل بدن است که ما هنگام صحبت کردن صدای خودمان را چطور می‌شنویم.

وقتی شما صحبت می‌کنید تارآواهای داخل حنجره و گلو شما می‌لرزد و این امواج از طریق استخوان‌های گردن و سر انتقال می‌یابند. گوش درونی به این امواج مانند دیگر امواجی که از بیرون وارد می شوند پاسخ می‌دهد یعنی آنها را به سیگنال‌های الکتریکی تبدیل می‌کند و به مغز می‌فرستد. بنابراین هرگاه که شما حرف می زنید گوش درونی شما هم امواجی داخل بدن که از طریق استخوانهای گلو و سر منتقل می‌شوند و هم امواج صدای شما که در فضا چرخیده و وارد گوش می‌شوند تحریک می‌شود. این ترکیب امواج داخلی و بیرونی صدایی را ایجاد می‌کند که شما از خود می‌شنوید. به عبارتی استخوان‌ها صدای شما را بم تر و عمیق‌تر از آن صدای ضبط صوتی شما می‌کند. به همین دلیل است که همه فکر می‌کنند صدایی که خودشان می شنوند قشنگتر از صدای واقعی‌اشان است.
http://www.zanjefil.com/%DA%86%D8%B1%D8%A7-%D9%87%D9%85%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D8%B4%D9%86%DB%8C%D8%AF%D9%86-%D8%B5%D8%AF%D8%A7%DB%8C-%D8%B6%D8%A8%D8%B7-%D8%B4%D8%AF%D9%87-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B4%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%AA%D9%86/

پاسخ داده شد 20 Apr 2016 توسط مهندس پورنگ (26,950 امتیاز)
0 رای

چون یه جورایی ما صدای خودمون رو دو بار میشنویم
وقتی داری حرف میزنی از یه طرف صدا از دهنت میاد بیرون و در هوا منتشر میشه و بعد از گوش بیرونی وارد شده و میخوره به پرده.از طرف مقابل یه صدای تقویت کننده هم داری.یه صدای بم و توپر که باعث تفاوت میشه.اون صدا از طریق خود بدن مثل استخوان ها و ...از قسمت حنجره به پرده گوش و قسمت حلزونی میشه.اما یک ضبط صوت این صدای دوم رو دریافت نمیکنه.
(-:

پاسخ داده شد 28 Apr 2016 توسط badboy (10,410 امتیاز)

پرسشهای مرتبط

+10 رای
1 پاسخ 1,521 بازدید
...