به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

ایا می شود نیروی جاذبه را دفع کرد؟

+3 رای

منظورم نیروی هستش که بشه با اون ماشین ضد جاذبه ساخت.

پرسیده شد 14 Jun 2016 در فیزیک نظری توسط سامان اسلامی (80 امتیاز)

4 پاسخ

0 رای

تا زمانی که ماهیت نیروی جاذبه مشخص نشه احتمالا نمیتونیم اون رو دفع کنیم.مثل اینکه ما اگه زهری رو نشناسیم پادزهری هم برای اون ندریم.مگر اینن که شانس بیارم و ناگهان و ناخواسته به پادزهر برسیم.
(-:

پاسخ داده شد 15 Jun 2016 توسط badboy (10,410 امتیاز)
0 رای

شما میتونید یک سیم ابر رسانا رو با اعمال جریان بسیار زیاد در هوا معلق نگه دارید.میتونید سیم رو در ارتفاع معینی از سطح زمین قرار بدید و جریان بسیار زیادی درون سیم برقرار کنید و بعد یک میدان مغناطیسی عمود بر سیم ایجاد کنید به طوری که مثلا اگر سیم در راستای شرقی-غربی قرار داره و جریان از غرب به شرق در حرکته،میدان مغناطیسی در راستای شمالی-جنوبی باشه و خط های میدان مغناطیسی هم از جنوب به شمال باشند.در این شرایط میدان مغناطیسی به سیم نیرویی به سمت بالا وارد می کنه که باشدت جریان و بزرگی میدان مغناطیسی متناسبه.این نیرو میتونه با وزن سیم برابر یا حتی بیشتر باشه.

پاسخ داده شد 29 Aug 2016 توسط ِD.amir (3,650 امتیاز)
0 رای

گفته میشه چیزی که دافعه داره باید دارای جرم منفی باشه(جاذبه در اثر جرم است)
اما میشه صفحه ای درست کرد که اتم های هوای زیر خودش رو بار دار کنه تا اون ها از هم فاصله بگیرن و نیروی رانش ایجاد شه و صفحه از روی زمین بلند شه

پاسخ داده شد 26 Dec 2016 توسط محمدکاظم (180 امتیاز)
0 رای

اگر حلقه ای با سرعت بسیار زیاد به دور خودش بچرخه میتونه بر خلاف جاذبه حرکت کنه.

پاسخ داده شد 12 Jan 2017 توسط badboy (10,410 امتیاز)
...