به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

چرا ویروس ایدز از طریق شیر دادن توسط مادر قابل انتقاله؟خواهشا اگه جواب رو میدونید زود بگید.نیاز دارم

+1 رای

همان طور که میدانیم ویروس ایدز از طریق خوردن انتقال نمیشه
اما چرا از طریق شیرمادر به فرزند انتقال پیدا میکنه؟

پرسیده شد 9 Aug 2016 در کالبد شناسی توسط محمد بهرامی (210 امتیاز)

2 پاسخ

0 رای

ثابت شده اگر خانم مبتلا به ایدز به مدت طولانی (بیشتر از ۶ ماه) به کودکش شیر دهد، خطر انتقال ویروس به کودک ۱۴ درصد افزایش می یابد.شیر مادر از مواد مغذی موجود در دستگاه گردش خون و ذخایر بدنی مادر تشکیل شده‌است و همین می تواند باعث انتقال ویروس HIV شود. شیردهی در مادران با بیماری HIV در سه ماه اول تولد نوزاد، به دلیل وجود پادتن در شیر مادر و بدن نوزاد محدودیتی ندارد. این تحقیقات براساس تجربه بدست آمدند.

پاسخ داده شد 11 Aug 2016 توسط مهندس پورنگ (26,950 امتیاز)

مهندس سوال رو فهمیدی وجدانا؟

بله متوجه شدم.
بیماری ایدز از طریق ورود خون به بدن منتقل خواهد شد.

0 رای

احتمالا به خاطر اینه که بعد از چند ماه اول زندگی بدن کودک تمام پادزهر ها و سیستم های دفاعیی که از مادر داشته رو از دست داده و حتی سیستم دفاعی خودش هم به درستی کار نمیکنه.در نتیجه بزاق و اسید معدش خیلی ضعیف میشه که نمیتونه hiv رو از بین ببره.
البته اینو مطمن نیستم.

پاسخ داده شد 13 Aug 2016 توسط badboy (10,410 امتیاز)

پرسشهای مرتبط

0 رای
1 پاسخ 329 بازدید
...