به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

تفاوت الگوی خطی با دنباله حسابی چیست ؟

+2 رای

میخواستم بدونم تفاوت الگوی خطی با دنباله حسابی چیه؟ و آیا میشه جمله nام الگوی خطی رو از طریق همون راهی ک برای به دست آوردن جمله nام در دنباله حسابی انجام میدیم، برای جمله nام الگوی خطی هم انجام بدیم؟

طرقه ب دست آوردن جمله nام در دنباله حسابی: an=a1+(n-1)d

چرا نمیشه جمله nام الگوی خطی رو هم از این طرق دراورد؟

پرسیده شد 21 Sep 2016 در ریاضیات کاربردی توسط روژان (50 امتیاز)
بازنگری شد 21 Sep 2016 توسط روژان

1 پاسخ

0 رای

تا جاییکه به نظر می رسه دنباله حسابی همون الگوی خطی است در واقع دنباله حسابی دنباله اي است كه به جز جمله اول آن، هر جمله اش برابر است با جمله قبلي آن به اضافه يك مقدار ثابت حالا چرا به ان الگوی خطی می گویند؟ جون اگر به جای nو an به ترتیب y x بگذاریم تشکیل یک خط راست می دهد به عنوان مثال دنباله an=5n+1 میشه y=5x+1 که یک خط راست است.

پاسخ داده شد 22 Sep 2016 توسط مهندس پورنگ (26,950 امتیاز)

پرسشهای مرتبط

+2 رای
1 پاسخ 6,542 بازدید
+3 رای
1 پاسخ 752 بازدید
+5 رای
1 پاسخ 677 بازدید
–1 رای
1 پاسخ 216 بازدید
...