به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

با یک مثال ساده چرا فشار از قاعده ی جمع برداری پیروی نمیکند

0 رای

میشه لطفا با یک مثال ساده توضیح بدین چرا فشار از قاعده جمع برداری پیروی نمیکنه. و چرا برداری نیست

پرسیده شد 29 Sep 2016 در اندازگیری توسط پارسا

1 پاسخ

0 رای

با سلام خدمت شما.همون طور که میدونید فشار هوا در سطح دریا برابر با 1 اتمسفر در نظر گرفته میشه.فرض کنید شما در مکانی نزدیک به دریا قرار دارید و یک کاغذ بسیار بسیار نازک در اختیار دارید.در این شرایط انتظار دارید فشار هوای اعمال شده بر کاغذ همون 1 اتمسفر باشه.اما فرضا با خودتون میگید از اونجایی که فشار وارده به پشت و روی کاغذ از نظر جهت قرینه هم هستند پس میشه گفت همدیگه رو خنثی می کنند و فشار برآیند برابر صفره.اما آیا این صحت داره؟خیر چون فشار یعنی نیروی وارد بر واحد سطح.ما میدونیم اگر مساحت کاغذ ما 1 متر مربع باشه به اون فشار 10000 نیوتون وارد میشه (چون هر اتمسفر برابر 10000 پاسکاله و هر پاسکال هم 1 نیوتون بر متر مربع)پس منظور ما از فشار مقدار نیروی وارد بر سطح است نه جهت اون.هوا به کاغذ به صورت جهت دار ((نیرو)) وارد می کنه نه ((فشار))

پاسخ داده شد 9 Oct 2016 توسط ِD.amir (3,650 امتیاز)
...