به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

چرا با این که دو اتم دوتریم و پروتونیم پایدار هستند ولی درصد فراوانی شان متفاوت اند

+1 رای

چرا با این که دو اتم دوتریم و پروتونیم پایدار هستند ولی درصد فراوانیشان با هم فرق دارند . زیرا ما خواندیم که هر چه درصد فراوانی ایزوتوپی بیشتر باشد پایداری اش بیش تر است؟

پرسیده شد 6 Oct 2016 در شیمی هسته ای توسط پارسا

پروتنیم چیه؟

2 پاسخ

0 رای

هیدروژن معمولی نسبت به دوتریم و تتریم یه جورایی راحت تر تولید میشه.مثل این که بگیم تلاشی هسته راحت تره یا به هم پیوستن دوتا هسته؟ببین هردو پایداره اما شرایط یکی خیلی نادر و سخته.

پاسخ داده شد 8 Oct 2016 توسط badboy (10,410 امتیاز)
0 رای

سلام.
فکر نکنم دوتریوم به اندازه پروتونیوم پایدار باشه.تو دبیرستان خونده بودیم اگر نسبت نوترون به پروتون در یک اتم بیش از 1.5 باشه اون هسته سنگین و پرتوزا محسوب میشه.این نسبت در دوتریوم 2 هستش فکر کنم به این دلیل پایداری زیادی نداره.در مورد تریتیم همون طور که میدونید بسیار پرتوزاست.

پاسخ داده شد 22 Nov 2016 توسط ِD.amir (3,650 امتیاز)

پرسشهای مرتبط

0 رای
0 پاسخ 2,451 بازدید
...