به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

چرا بعضی از مواد در اثر حرارت میسوزند و بعضی ذوب میشوند؟

+1 رای

چرا بعضی از مواد در اثر حرارت میسوزند و بعضی ذوب میشوند؟

پرسیده شد 15 Oct 2016 در دانشگاه توسط ناشناس

1 پاسخ

0 رای

سوختن یک فرایند شیمیایی است در حالیک ذوب فرایند فیزیکی است .وقتی ماده ای وب می شود تنها از حالت جامد به حالت مایع تغغیر شکل می دهد در حالیکه وقتی می سوزد به طور شیمیایی به ماده ای دیگر تبدیل می شود. واکنشی که غالبا در سوختن رخ می دهد اکسید شدن است و شعله ای که مشاهده می کنید ظهور الکترون های تحریک شده بوسیله دمای بالا است که نتیجتا طول موج مشخصی رو پرتو افکنی می کنند.
زمانی ذوب رخ می دهد انرژی که ماده در خلال گرم شدن دریافت می کند جذب و در سرتاسر ماده به طور غیر یکنواخت پخش می شود
حال برای مواد ارگانیک انرژی لازم برای سوزانده شدن انها کمتر از انرژی لازم برای ذوب شدن انها است از این رو با اضافه کردن گرما به انها پیش از انکه ذوب شوند؛ خواهند سوخت.

ولی می توان گفت موادی که قابلیت سوختن دارد دلیل بر ان نیست که قابلیت ذوب شدن نداشته باشند

پاسخ داده شد 21 Oct 2016 توسط مهندس پورنگ (26,950 امتیاز)

پرسشهای مرتبط

...