به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

در سطح ماه کدام یک آسانتر انجام میشود؟د رسطح ماه جاذبه ۱/۶زمینه.حالا شوت کردن توپ در ماه آسانتر انجام میشه یا کشیدن جسم روی سطح با اصطکاک؟

+1 رای

د رسطح ماه شتاب جاذبه ۱/۶زمینه.حالا شوت کردن توپ در ماه آسانتر انجام میشه یا کشیدن جسم روی سطح با اصطکاک(در سطح ماه)؟با دلیل.

پرسیده شد 23 Jan 2017 در فیزیک کاربردی توسط آریانا (580 امتیاز)
بازنگری شد 23 Jan 2017 توسط آریانا

1 پاسخ

0 رای

شوت کردن توپ خیلی سخت تره.چون باید شتاب زیادی به پات بدی و این نیازمند نیروییه که به پات وارد میکنی و هر عملی عکس العمل داره پس پات هم تو رو هل میده و چون سرعت انجام این حرکت بر عکس کشیدن جسم زیاده و همینطور جاذبه کمه شما بیشتر حرکت میکنی به جای این که پات حرکت کنه.این یعنی یه جورایی خودت شوت شدی و زمانی که پات به توپ میرسه سرعت خیلی کمه.اما در کشیدن یک جسم شما و اون جسم زمان کافی رو داری پس فقط مسله کشیدن جسمه و بحث گرانش نیست.

پاسخ داده شد 23 Jan 2017 توسط badboy (10,410 امتیاز)

در واقع این یک سوال تستی بوده:
شدت جاذبه روی کره ماه 1/6زمین است.با توجه به این موضوع انجام دادن همه کارهای زیر روی کره ماه آسان تر از زمین است بجز...
شوت کردن توپ
بلند کردن وزنه
بالا پریدن
کشیدن یک صندوق روی سطح با اصطکاک

جواب مورد اوله.از اون سه تا دوتاش راحت تر از سطح زمینه و اخریش هم امکان پذیر اما شوت کردن توپ نه.

سلام به شما هم انجمنی گرامی.
سوالی از خدمتتون داشتم.در شوت کردن توپ و کشیدن جسم روی سطح شما از نیروی معینی استفاده می کنید.فرض کنید نیروی شما برابر با F و 30 نیوتون باشه.در شوت کردن توپ نیروی وارد شده توسط شما باید بر نیروی وزن غلبه کنه.نیروی وزن از دو فاکتور جرم و گرانش تشکیل شده.در کشیدن جسم روی سطح باید به نیروی اصطکاک غلبه کنید.نیروی اصطکاک از دو فاکتور ثابت اصطکاک و نیروی عمود بر سطح تشکیل شده که خود نیروی عمود بر سطح رو در شرایط سطح هموار میشه برابر با وزن گرفت.وزن هم که شامل جرم و گرانش بود.پس در کشیدن جسم به روی زمین اول باید به اصطکاک ایستایی غلبه کنید بعد اصطکاک جنبشی یعنی دو تا نیرو.با توجه با اینکه ثابت اصطکاک همواره از صفر بزرگتره شما با دو تانیروی غیر صفر مواجه هستید بنابراین آیا میشه گفت این دو نیرو روی همدیگه از نیروی لازم برای شوت کردن بیشتر باشه؟

دکتر.بحث مقدار نیرو نیست.اینجا میتونه جسم مد نظر 1 تن وزن داشته باشه یا 10 گرم.
منظور سوال با چیزی که شما فک میکنی فرق داره/

پرسشهای مرتبط

+1 رای
0 پاسخ 619 بازدید
+1 رای
1 پاسخ 611 بازدید
...