به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

Renewable energy زیر شاخه power یا electronic؟

0 رای

سلام دوستان!
من در رشته electrical and electronic در حال تحصیلم چند وقت دیگه باید بین ۴ گرایش انتخاب داشته باشم (کامپیوتر ، برق قدرت ، مخابرات و اکترونیک) . من بسیار علاقه مند به رشته renewable energy ام و می خوام تو زمین ساخت و بهبود روش های تولید انرژی کار کنم( از همه نوعش چه solar system چه waste to energy و ...) ! اما متاسفانه نمی دونم گرایشم را باید الکترونیک انتخاب کنم یا برق قدرت ؟ میشه راهنمایی کنید و بنظرتون انتخاب این زمینه برای کار و تحقیق کار هوشمندانه و درستی هست یا نه ؟ ( من علاقه مند به کار های پژوهشی ام)
در ضمن ببخشید انگلیسی و فارسی نوشتم اصطلاحات فارسیش را مطمئن نبودم!

پرسیده شد 23 May 2017 در دانشگاه توسط امیراحسان (30 امتیاز)

1 پاسخ

+1 رای

دوست عزیز همانگونه که میدانید Renewable energy یا انرژیهای تجدیدپذیر دانشی نسبتا جدید است و شامل انواع مختلفی از جمله انرژی آبی (نیروی برق‌آبی) انرژی بادی انرژی خورشیدی انرژی زمین‌گرمایی انرژی زیست توده (زیست‌سوخت) انرژی امواج و جزر و مد و ... میباشد . رشته برق در تمامی گرایشات زیربنای اصلی تحقیق و تولید اینگونه انرژی هاست اصولا چون تمامی گرایشات رشته برق با تمامی گرایشات دیگر همین رشته رابطه تنگاتنگی دارند از نظر این حقیر هیچ تفاوتی نمیکند که کدام گرایش را انتخاب نمایید بستگی به علاقه شما دارد مثال میزنم یک توربین بادی هم دارای ژنراتور و مدارهای قدرت و فرمان است و هم تجهیزات الکترونیکی یا در انرژی خورشید شما عملا با فتوسل وسایر سنسورهای نور سروکار دارید که نهایتا بوسیله انواع دیگر تجهیزات الکترونیک و قدرت به برق تبدیل میشوند.این که به کار پژوهشی علاقه داری یا میپردازید از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار است حالا اگر میخواهید در ضمینه پژوهشی خاصی فعالیت کنید ببینید رشته الکترونیک در آن پژوهش بیشتر کارایی دارد یا برق قدرت.

پاسخ داده شد 24 May 2017 توسط آران (6,020 امتیاز)
...