به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

سیاه چاله ها طوری کشف شدند؟

0 رای

سلام.چه چیزی به کشف سیاه چاله ها منجر شد؟لطفا چگونگی عملکرد آن را توضیح دهید.آیا ماده ی خاصی باعث این ویژگی شده؟ آیا امروزه از آن ها استفاده میشود؟

پرسیده شد 1 Aug 2017 در دانش فضایی توسط zakiehmalakooti (1,870 امتیاز)

1 پاسخ

0 رای

نظریه نسبیت عام آلبرت اینشتین پیش بینی می‌کند که وقتی یک جرم به اندازه کافی فشرده میشود می‌تواند سبب تغییر شکل و خمیدگی فضا-زمان و تشکیل سیاهچاله شود از طرفی یافتن ستارگان نوترونی باعث شد تا وجود اجرام فشرده شده به عنوان یک واقعیت امکانپذیر فیزیکی اثبات شود.در ضمن بدرستی چرخه تولد و مرگ یک ستاره کامل نشده بود دانشمندان اینگونه پنداشتند که سیاهچاله‌های ستاره‌ای در جریان فروپاشی ستاره‌های بزرگ و درپایان چرخه زندگیشان بوجود می‌آیند. سیاهچاله ها به دلیل اینکه نوری از آنها خارج نمی‌گردد نادیدنی هستند اما به علت واکنشهای گرانشی و تاثیر آن در محیط پیرامون خود اثبات میشوند.دوست عزیز ماده خاص مورد نظر شما همان گرانش است.

پاسخ داده شد 1 Aug 2017 توسط آران (6,020 امتیاز)

پرسشهای مرتبط

+2 رای
1 پاسخ 621 بازدید
پرسیده شد 11 Jul 2013 در نورشناسی توسط music (1,290 امتیاز)
+2 رای
1 پاسخ 294 بازدید
پرسیده شد 19 Oct 2015 در دانش فضایی توسط آرام (80 امتیاز)
+6 رای
1 پاسخ 359 بازدید
+1 رای
2 پاسخ 121 بازدید
پرسیده شد 6 Sep 2016 در فیزیک کاربردی توسط zakiehmalakooti (1,870 امتیاز)
...